وکیل زن تقلبی در خوزستان دستگیر شد


رئیس حفاظت اطلاعات دادگستری خوزستان از شناسایی و دستگیری یک کارچاق‌کن که مدعی وکالت و نفوذ در پرونده‌های قضایی در دادگستری این استان بود و با شگرد‌های مختلف اقدام به کلاهبرداری می‌کرد، خبر داد.

خبرگزاری میزان – حسن مرادی گفت: با‌توجه به گزارش‌های رسیده از فعالیت فردی که بدون برخورداری از تحصیلات حقوقی، با چاپ کارت ویزیت و توسل به اقدامات متقلبانه و ادعای واهی اعمال نفوذ در پرونده‌های قضایی، مبالغی را از افراد مختلف دریافت کرده بود، موضوع در رصد اطلاعاتی نامحسوس سربازان گمنام حفاظت و اطلاعات دادگستری قرار گرفت.

رئیس حفاظت اطلاعات دادگستری خوزستان افزود: پس از انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی و جمع‌آوری دلایل و مدارک کافی، متهم توسط یگان حفاظت و اطلاعات دادگستری شناسایی و دستگیر شد.

وی گفت: این متهم زن دارای شغل آزاد است و هیچ‌گونه تحصیلات حقوقی و یا ارتباط کاری با دستگاه قضایی ندارد.

رئیس حفاظت اطلاعات دادگستری خوزستان ادامه داد: عناوین اتهامی این فرد که با قرار تأمین کیفری در بازداشت به سر می‌برد، کلاهبرداری، ادعای اعمال نفوذ برخلاف حق و مقررات قانونی در پرونده‌های قضایی است تحقیقات در مورد سایر اتهامات وی ادامه دارد.

مرادی از مردم خواست که برای کسب مشاوره حقوقی به وکلای دارای پروانه مراجعه و از توسل به هرگونه روش خلاف قانون پرهیز کنند. همچنین رد صورت مشاهده موارد مشابه، مراتب را از طریق سامانه تلفنی ۱۵۸۰ به حفاظت دادگستری‌ها اعلام کنند.

خدمات الکترونیک