همکاری رایگان ۱۵۰۶ وکیل نیکوکار با کمیته امداد در سال گذشته


رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه حضور وکلای افتخاری و حمایت‌های قضایی منجر به بازگردانده شدن حق ایتام در پرونده‌های مختلفی شده است گفت: تعداد کل حمایت‌های حقوقی از مددجویان در سال گذشته ۹۸ هزار و ۵۱۴ خدمت بوده است.

به گزارش میزان،  مرتضی بختیاری در خصوص همکاری‌های معاضدتی کمیته امداد امام خمینی (ره) با قوه‌قضاییه گفت: سال گذشته ریاست قوه‌ قضاییه، دادستان کل کشور و تعدادی از معاونان و کارشناسان به کمیته امداد امام خمینی (ره) آمدند و طی نشست‌های تخصصی که ما با معاون محترم دادستان کل کشور داشتیم، تفاهم‌نامه‌ای آماده شد و در محضر ریاست قوه‌ قضاییه به امضای بنده و دادستان کل کشور رسید و این تفاهم‌نامه راجع به تداوم حمایت‌ها و معاضدت‌های قضایی بود.

وی ضمن اشاره به اینکه در کنار این مورد تفاهم‌نامه‌های جداگانه‌ای با مرکز وکلا، کانون کارشناسان رسمی و کانون وکلای دادگستری داریم که خدا را شکر طی آن‌ها اتفاقات خوبی افتاده و همکاری بسیار خوبی داریم، ادامه داد: ما پرونده‌های بسیاری داریم که در آن‌ها با حضور وکلای افتخاری و حمایت‌های قضایی حق ایتام بازگردانده شده و هنگامی که حق این افراد داده شده است از پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هم خارج شدند و بیشتر معاضدت‌ها به صورت افتخاری است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در رابطه با آمار حمایت‌های حقوقی از مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) در سال گذشته اظهار کرد: تعداد کل حمایت‌های حقوقی در سال گذشته ۹۸ هزار و ۵۱۴ خدمت بوده است و ۳۴ هزار و ۹۲۳ مددجوی کمیته امداد امام خمینی (ره) شامل زنان سرپرست خانوار، زوج‌های جوان و دختران و پسران مستعد ازدواج مخاطبان آموزش بوده‌اند.

وی با بیان اینکه ۶۹۶ میز خدمت داشتیم و ۲۹ هزار و ۶۸ مورد خدمات ارائه شده است، افزود: ۲۴ هزار و ۱۷ مورد بررسی و تنظیم قرار داد و هزار و ۸۱۹ جلسه دادرسی، کمیسیون‌ها و شورای‌های مختلف و قرداد‌ها نیز ثبت شده است.

بختیاری با اشاره به اینکه ۸ هزار و ۴۳۲ پرونده سازمانی و مددجویی داشتیم که شامل ۲ هزار و ۲۱۷ پرونده‌ سازمانی و ۶ هزار و ۲۱۵ پرونده‌های مددجویی بوده است توضیح داد: از ۶ هزار و ۲۱۵ پرونده‌ مددجویی ۲ هزار و ۱۲۱ مورد دعاوی خانوادگی، هزار و ۶۴ مورد دعاوی امور حسبی، هزار و ۵۷۶ مورد دعاوی مالی، ۸۱۳ مورد دعاوی ثبتی و ملکی و ۶۴۱ مورد دعاوی کیفری بوده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) عنوان کرد: تعداد پرونده‌های ارجاعی به کانون وکلا و مرکز وکلا ۲ هزار و ۵۰۰ پرونده بوده و هزار و ۵۲۶ وکیل نیز از وکلای نیکوکار بوده‌اند.

خدمات الکترونیک