تمامی مزایده های تهران در سامانه ستاد انجام می شود


ربیع‌الله قربانی رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران گفت : میزان وارده پرونده‌ها همچنان با رشد مواجه است چنانچه طبق آمار بدست آمده تعداد وارده مجموع شعب دادگاه در مجتمع‌های قضایی تهران در شش ماهه دوم سال ۱۴۰۲ در مقایسه با عملکرد دوره مشابه سال ۱۴۰۱ معادل ۱۲ درصد رشد داشته است.

تعداد وارده کل شعب دادگاه مجتمع‌های قضایی تهران در شش ماهه دوم سال ۱۴۰۲ در مقایسه با شش ماهه دوم سال ۱۴۰۱ معادل ۱۲ درصد رشد داشته است. تعداد وارده شعب حقوقی مجتمع‌های قضایی تهران در شش ماهه دوم سال ۱۴۰۲ نیز نسبت به شش ماهه دوم سال ۱۴۰۱ حدود ۱۶ درصد رشد داشته است و تعداد وارده شعب کیفری مجتمع‌های قضایی تهران در شش ماهه دوم سال ۱۴۰۲ نسبت به شش ماهه دوم سال قبل از این دوره ۱۱ درصد رشد داشته است.

تمامی مزایده‌های شهر تهران از دهه مبارک فجر سال ۱۴۰۲ به صورت الکترونیک برگزار می‌شود که از این تاریخ به بعد بیش از ۹۲۰ مزایده در سامانه ستاد انجام شده است.از جمله محاسن سیستم مزایده الکترونیک، کاهش مراجعات به مجتمع‌های قضایی، جلوگیری از طرح شکایات نحوه برگزاری مزایده و احتمال عدم رعایت الزامات قانونی در مزایده‌ها به صورت دستی و سنتی است. در سیستم مکانیزه تمامی مراحل مزایده در سیستم تعریف و ثبت شده و زمان‌بندی و الزامات مزایده مطابق قانون اجرا می‌شود. در گذشته افراد باید به محل برگزاری مزایده مراجعه می‌کردند و احتمالا بعد از هزینه‌های بسیار، برنده هم نشده و دست خالی بر می‌گشتند، ولی با سیستم مکانیزه اشخاص برای شرکت در مزایده نیاز به حضور در شهر برگزارکننده مزایده ندارند و از همان محل سکونت خود در مزایده شرکت کرده و وجه شرکت در مزایده را در سیستم واریز می‌کنند و چنانچه برنده هم نشدند همان لحظه سیستم مزایده مبلغ را به حساب شخص واریز می‌کند و تمام دریافت و پرداخت‌های افراد شفاف در سامانه صورت می‌گیرد.

خدمات الکترونیک