المپیاد ورزشی، نماد اتحاد و مقاومت نهاد وکالت است

المپیاد ورزشی، نماد اتحاد و مقاومت نهاد وکالت است

المپیاد ورزشی، نماد اتحاد و مقاومت نهاد وکالت است


دکتر کوشا در نشست هم‌اندیشی کمیسیون ورزش اسکودا و روسای کمیسیون‌‌های ورزش کانون‌های وکلای دادگستری:
المپیاد ورزشی، نماد اتحاد و مقاومت نهاد وکالت است

نشست هم‌اندیشی کمیسیون ورزش اسکودا با روسای کمیسیون‌های ورزش کانون‌های وکلای دادگستری سراسر کشور صبح روز شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ در محل اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران برگزار شد.

به گزارش واحد روابط عمومی کانون وکلای دادگستری گیلان به نقل از روابط عمومی اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا)، در این نشست دکتر جعفر کوشا، رئیس اسکودا با تاکید بر ارزش و جایگاه المپیاد ورزشی وکلای دادگستری اظهار کرد: برگزاری رویدادهای ورزشی با محوریت وکلا، علاوه بر اینکه پیوند صنفی میان آنها به وجود می‌آورد، نماد مقاومت وکلا هم به حساب می‌آید. آنچه در مورد اهمیت ورزش برای وکلای دادگستری باید مورد اشاره قرار گیرد این است که این امر مهم در واقع با ذات حرفه وکالت پیوند خورده است؛ چراکه اساساً وکالت یک حرفه پر استرس و سراسر تنش است و اخیراً هم با تعرض‌هایی که به وکلا شده، این تنش‌ها باید کاهش پیدا کند و بهترین راه آن پناه بردن به ورزش است تا در نهایت شادابی بیشتر حاصل شود.

این حقوقدان و وکیل دادگستری با اشاره به لزوم تبادل نظر در مورد برگزاری المپیاد ورزشی کانون‌های وکلای دادگستری گفت: اصولاً المپیادهای ورزشی هزینه‌ بسیاری را به دنبال دارد و بر همین اساس هم‌اندیشی در مورد این مسائل حائز اهمیت است و باید یک تصمیم جمعی در مورد آن گرفته شود. در همایش هیات عمومی اسکودا در خوزستان، ریاست کانون وکلای هرمزگان اعلام کردند که آمادگی میزبانی المپیاد ورزشی کانون‌های وکلای دادگستری را دارند که واقعاً قبول چنین زحمت بزرگی، جسارت زیادی می‌خواهد؛ چراکه هم هزینه‌ها افزایش پیدا کرده و هم اینکه از حیث اجرایی، هماهنگ کردن چنین رویداد عظیمی بسیار سخت و طاقت‌فرسا است.

رئیس اسکودا با بیان اینکه برخی از وکلای دادگستری نسبت به برگزاری چنین رویدادهایی انتقاد دارند، تصریح کرد: برخی از وکلا انتقاد می‌کنند که چرا باید در این راه هزینه کرد. بخشی از انتقاد این طیف قابل قبول است، چراکه دیده شده کانون‌ها هزینه‌های گزافی را صرف اعزام یک تیم ورزشی می‌کنند اما در نهایت هیچ مقامی از سوی آنها کسب نشده و عملاً خروجی خاصی حاصل نمی‌شود. به همین جهت است که ابتدا باید در مورد برگزاری رویدادهای ورزشی با این وسعت فکر شود و پس از تبادل نظر تصمیم‌گیری نهایی صورت گیرد تا خروجی مثبت حاصل شود؛ چراکه هم‌اندیشی بابت این موضوع به نوعی موجب می‌شود تا تنش‌ها میان اعضای هیأت مدیره در مورد هزینه‌ها و نوع تخصیص اعتبار کاهش پیدا کند.

دکتر کوشا در پایان با تاکید بر اینکه موانع نباید باعث عدم برگزاری رویدادهای مهم ورزشی شود، افزود: برخی‌ها بر این عقیده هستند که چون هزینه‌ برگزاری رویدادهای ورزشی و اعزام تیم‌ها بالاست، پس نباید به سمت برگزاری آن برویم که این نظر نادرست است و نباید چنین اجتماع‌هایی که روحیه صنفی و شخصی وکلا را بالا می‌برد و باعث تعمیق اتحاد در نهاد وکالت می‌شود، به حاشیه راند.

ورزش هزینه نیست، بلکه نوعی سرمایه‌گذاری است
علیرضا امانی، رئیس کانون وکلای دادگستری استان گیلان و رئیس کمیسیون ورزش اسکودا نیز در ادامه این جلسه با بیان اینکه این کمیسیون از اواخر سال ۱۴۰۰ تشکیل و تاکنون تلاش‌های بسیاری در این حوزه انجام شده است، از کانون وکلای دادگستری هرمزگان برای میزبانی ششمین المپیاد ورزشی کانون‌های وکلا تشکر کرد و گفت: باید به این درک برسیم که ورزش هزینه نیست، بلکه نوعی سرمایه‌گذاری است و برگزاری المپیادهای ورزشی نیز می‌تواند اتحاد جامعه وکالت را به رخ همگان بکشد.

رویدادهای ورزشی می‌تواند باعث تعمیق اتحاد نهاد وکالت شود
در این جلسه همچنین محمد صابونچی، بازرس اول اسکودا و عضو کمیسیون ورزش اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران با ارائه سوابقی از ادوار گذشته و المپیادهای ورزشی کانون‌های وکلای دادگستری گفت: برگزاری اینگونه رویدادهای ورزشی معمولا هزینه‌های هنگفتی را به دنبال دارد؛ علاوه بر آن هماهنگی و نحوه اجرای این مسابقات هم یکی از مسائلی است که همواره با مشکلات زیادی روبرو بوده است، اما باید متوجه باشیم که اساساً اتحاد وکلای دادگستری در این میان از همه چیز مهم‌تر است و به نظرم رویدادهای ورزشی هم می‌تواند باعث به وجود آمدن و تعمیق این اتحاد شود.

گسترش فرهنگ ورزش، مانع فرسودگی وکلای دادگستری می‌شود
در ادامه این جلسه نیز عبدالصمد خرمشاهی، دیگر عضو کمیسیون ورزش اسکودا با اشاره به رابطه مستقیم ورزش با جسم و روح وکلای دادگستری گفت: از دهه‌ها قبل به دنبال آن بودیم که ورزش در کانون‌های وکلا راه خود را پیدا کند اما هدفمان صرفاً این نیست که چند جلسه برگزار کنیم و سپس به خانه‌های خودمان برویم، بلکه به دنبال آن بودیم که بتوانیم با گسترش فرهنگ ورزش در جامعه وکلا، آرامش روانی و جسمی را برای آنها به ارمغان بیاوریم و از فرسوده شدن وکلای دادگستری در حرفه‌ای که دائماً با تنش آمیخته شده، جلوگیری کنیم یا حداقل شیب صعودی آن را تا حد امکان کاهش دهیم.

خدمات الکترونیک