بررسی موضوع استقرار نظام جامع فناوری اطلاعات و ارتباطات در کانون‌های وکلای دادگستری کشور


🔻در نشست مشترک شورای تخصصی انفورماتیک اسکودا و روسای کانون‌های وکلای دادگستری سراسر کشور صورت گرفت؛

بررسی موضوع استقرار نظام جامع فناوری اطلاعات و ارتباطات در کانون‌های وکلای دادگستری کشور

🔸نشست مشترک شورای تخصصی انفورماتیک اسکودا و روسای کانون‌های وکلای دادگستری کشور صبح روز چهارشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ برگزار شد.
در این جلسه نقطه نظرات اعضای شورای تخصصی انفورماتیک این اتحادیه پیرامون نقاط قوت، ضعف، فرصت‌ها و تهدیدهای پیش‌رو در جهت استقرار نظام جامع فناوری اطلاعات و ارتباطات در کانون‌های وکلای دادگستری با رویکرد فرصت‌سازی و امکان‌سنجی با شرایط موجود، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
بر همین اساس الزاماتی به‌منظور طراحی، استقرار، پیاده‌سازی، بهره‌برداری، پایش، بازنگری، نگه‌داشت و بهبود نظام مدیریت خدمت فناوری اطلاعات کانون‌ها ارائه شد.
سپس با در نظر گرفتن چالش‌های پیش‌رو که طی چند سال، کانون‌های وکلای دادگستری با آن مواجه بوده‌اند، پیشنهاد اجرای فرآیندهای «مهندسی مجدد» در حوزه نرم‌افزارهای سازمانی مدنظر قرار گرفت که براساس آن با حفظ کلیه فرآیندهایی که طی ۱۰ سال گذشته در این حوزه به دست آمده، بتوان مسیری را طراحی کرد تا ضمن بهره‌گیری از این سرمایه اطلاعاتی، استانداردهای به‌روز را در صنعت تولید نرم‌افزار تزریق کرد.

🔸همچنین با توجه به مباحث مطرح شده در قالب نظرات راهگشا توسط روسای کانون‌های وکلای دادگستری، پیشنهاد شد اگر فرآیندها و خدمات فناوری اطلاعات به نحو مقتضی برابر استانداردهای روز و بر پایه دانش، پیاده‌سازی، مدیریت و پشتیبانی شوند، اهداف مدنظر در این مسیر می‌تواند موفق‌تر باشد و به مرور زمان شاهد کاهش چشمگیر اختلالات در حوزه خدمت‌رسانی و به حداقل رساندن اتلاف ساعات مفید و مولد، کاهش هزینه‌ها، افزایش سود، بهبود روابط کلان و در نهایت دست یافتن به سازمان الکترونیک خواهد شد.

🔹در ابتدای این نشست نیز دکتر جعفر کوشا، رئیس اسکودا با ضروری خواندن استفاده از فناوری‌های نوین در امور مربوط به وکالت گفت: استفاده از فناوری‌ اطلاعات در زندگی امروز یک ضرورت است، به همین منظور ما نیز در نهاد وکالت باید خود را با فناوری‌های روز تطبیق دهیم. متأسفانه در این حوزه به اشتباه مرتکب غفلت و غرور شدیم و نهاد وکالت را منطبق با فناوری IT پیش نبردیم.
دکتر کوشا در تبیین ضرورت استفاده از فناوری‌های نوین در امور مربوط به نهاد وکالت گفت: تحقق این مهم یکی از برنامه‌های ادوار گذشته اسکودا بود که به دلیل ناهماهنگی میان کانون‌های وکلا هنوز محقق نشده است، در همین راستا در دوره کنونی اسکودا این مسئله به صورت ویژه در دستور کار است و ضرورت دارد به نحوی پایگاه جامع اطلاعاتی مشترک میان کانون‌های مختلف ایجاد شود.

🌐 به نقل از روابط عمومی اسکودا

نظرسنجی بررسی موضوع استقرار نظام جامع فناوری اطلاعات و ارتباطات در کانون‌های وکلای دادگستری کشور

خدمات الکترونیک