حواشی افزایش هزینه نقل و انتقال وکلای دادگستری در کانون وکلای اصفهان

تصویر پیش فرض

تصویر پیش فرض


پس از تصویب افزایش هزینه نقل و انتقال از مبدأ و به مقصد کانون وکلای اصفهان، برخی از وکلای دادگستری نسبت به این مقرره واکنش نشان داده و همین امر موجب شد سخنگوی کانون مذکور توضیحاتی را در این زمینه به اطلاع عموم برساند.

هفته گذشته صورت جلسه هیأت مدیره کانون وکلای اصفهان منتشر شد که در بخشی از آن مصوبه افزایش هزینه نقل و انتقال وکلای دادگستری از مبدا و به مقصد کانون وکلای اصفهان درج شده بود.

در صورت جلسه مذکور آمده است:

«با توجه به گزارش ریاست کمیسیون نقل و انتقالات و رئیس کارگروه تخصصی درخصوص افزایش هزینه های نقل و انتقال که تحت شماره ۰۰۰۴۰۳۸۰۱۶۴۳ مورخ ۱۴۰۰/۳/۱۹ به ثبت رسیده است، هیات مدیره پس از بررسی و اظهارنظر اعضای محترم، به اتفاق آرا با افزایش و تعدیل هزینه های نقل و انتقال موافقت نمود.»

افزایش هزینه های نقل و انتقال ربطی به ساختمان در حال ساخت کانون ندارد

با انتشار خبر افزایش هزینه های نقل و انتقال، برخی از وکلای دادگستری به انتقاد از چنین مصوبه ای پرداخته و این افزایش را در جهت تأمین بودجه برای احداث ساختمان کانون برشمردند.

در مقابل مجتبی اسدیان(سخنگوی کانون وکلای اصفهان) در این زمینه توضیح داده و با تاکید بر اینکه افزایش هزینه های نقل و انتقال وکلای دادگستری ربطی به ساختمان در حال ساخت کانون ندارد، خاطر نشان کرد:

هیات مدیره با توجه به افزایش نرخ تورم و کاهش ارزش پول و افزایش قیمت هزینه های جاری نسبت به تصویب افزایش فوق به اتفاق آراء تصمیم گیری نمود.

ضمنا مبلغ مصوب نسبت به آنچه در سایر کانون های وکلا مصوب گردیده (علیرغم افزایش اخیر )کمتر است.

موضوع هزینه ها و پرداخت های مربوط به انتقال وکلای دادگستری از حوزه ای به حوزه دیگر هیچ ارتباطی به پروژه ساختمان جدید کانون ندارد و اساساً محل تامین مالی پروژه مشخص شده و بدین جهت ارتباط دادن این دو موضوع به یکدیگر نادرست و فاقد مبنا و توجیه است.

مقرر گردید کلیه هزینه‌های ساختمان جدید از محل فروش اموال غیرمنقول کانون وکلای دادگستری استان اصفهان تامین گردد و دراین راستا فروش باشگاه کانون وکلای دادگستری اصفهان و قیمت گذاری آن توسط هیئت کارشناسان انتخابی مصوب گردید.

وعده حداکثر مساعدت کارگروه نقل و انتقال با متقاضیان جابجایی

همچنین سخنگوی کانون وکلای اصفهان در گزارشی دیگر از مساعدت کارگروه نقل و انتقال در تعیین مبلغ نهایی جابجایی وکلای دادگستری خبر داد. طبق گزارش منتشر شده از سوی روابط عمومی کانون وکلای اصفهان، سخنگوی کانون مذکور از سوی هیأت مدیره این نهاد وعده حداکثر مساعدت را به وکلای متقاضی نقل و انتقال داده و معیارهایی جهت تعیین مبلغ انتقال اعلام کرد:

در ارتباط با جلسه هیئت مدیره مورخ ۱۴۰۰/۳/۳۰ ضمن جلب نظر همکاران عزیز به گزارشات و صورت‌جلسات منتشره از طریق روابط عمومی کانون وکلای دادگستری استان اصفهان به استحضار میرسانم در پی اعلام نقطه نظرات تعدادی از همکاران در ارتباط با افزایش هزینه نقل و انتقال، این موضوع در جلسه هیئت مدیره مطرح و پس از استماع نظر حاظرین مقرر گردید با توجه به اینکه فرآیند انتقال بر اساس شیوه نامه مصوب انجام می پذیرد و مبنای تعیین محل اشتغال رتبه علمی کارآموزان است و همچنین شرایط انتقال در شیوه نامه مذکور معین گردیده کارگروه نقل و انتقالات و هیئت مدیره در تعیین مبلغ نهایی حداکثر مساعدت را نسبت به همکاران اعمال و میزان کارکرد و تعداد پرونده های متقاضیان و شرایط ویژه ایشان را در تعیین و تصویب مبلغ نهایی در نظر گیرند.

گزارش شماره دو سخنگوی کانون وکلای اصفهان را می توانید اینجا بخوانید.

در هر صورت به نظر می آید تعیین معیارهای شفاف و قابل احتساب در این خصوص نیاز مبرمی است که تمام کانون های وکلای دادگستری باید به سوی آن حرکت کرده و با ارائه گزارش های فصلی از میزان درآمدهای ناشی از این محل و هزینه کرد مبالغ به دست آمده قدم های مؤثری در زمینه شفافیت بردارند

وکلاپرس

خدمات الکترونیک