کانون گیلان، اولین کانون دارای اسپانسر بخش خصوصی در المپـیاد شـشم


آئین بدرقه کاروان ورزشی کانون وکلای دادگستری گیلان بمنظور شرکت در شـشمین المپـیاد ورزشی کانون‌های وکلای دادگستری ایران به میزبانی کانون وکلای دادگستری هرمزگان، ظهر روز چهارشنبه هفتم تیرماه با حضور رییس و دبیر هیات مدیره، اعضای کمیسیون ورزش، ورزشکاران، کادر فنی، مربیان و سرپرستان تیم‌های اعزامی در سالن همایش کانون وکلای دادگستری گیلان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون وکلای دادگستری گیلان، علیرضا امانی رییس کانون وکلای دادگستری گیلان و رییس کمیسیون ورزش اسکودا در ابتدای این مراسم با قدردانی از تلاش‌های کاروان ورزشی گیلان اظهار کرد : امیدواریم بعد خاطرات خوب میزبانی گیلان در دوره گذشته، در هفته پیش‌رو شاهد اعتلای نام گیلان باشیم.

وی افزود: بحث ورزش ازجنبه فردی و جمعی حائز اهمیت است؛ از جنبه فردی با توجه به طاقت‌فرسا بودنِ حرفه وکالت، با ورزش میتوانیم به نوعی از فرسایشی که بخاطر مسائل شغلی حاصل می‌شود، پیشگیری کنیم. کمتر اتفاقی را در عرصه وکالت سراغ داریم که بتوان ۷۰۰ وکیل را گردهم جمع کرد و از این جهت باید از ورزش و المپیاد سپاسگزار بود.

رییس کانون وکلای دادگستری گیلان المپیاد را فرصتی برای تبلیغ وکالت عنوان کرد و ادامه داد : وکلا به جهت فضاسازی رسانه‌ای مخصوصا در صداوسیما همواره در گوشه رینگ قرار داشته اما این نوع رویدادها میتواند به شکل موثری جامعه وکالت را بر سر زبان‌ها بیاورد و این اجتماع وکالتی همواره جنبه تبلیغی مثبتی برایمان داشته و دارد.

توسعه ورزش همگانی در دستور کار کمیسیون ورزش

در ادامه حمید بکا رییس کمیسیون ورزش کانون وکلای دادگستری گیلان اظهار کرد : در این المپیاد جای تیم شایسته والیبال بانوان گیلان خالی است و دوست داشتیم در کنار سه رشته فوتسال، والیبال و تنیس روی میز، ما را همراهی میکردند که متاسفانه باوجود تلاش‌های صورت گرفته بدلیل مسائل مالی این مهم محقق نشد.

وی به تاریخچه برگزاری المپـیادهای کانون وکلای دادگستری ایران اشاره کرد و گفت: گیلان همواره از کانون‌های پیش رو و مدال‌آور در المپیاد بوده و بعد از المپیاد برنامه‌های خوبی را در جهت توسعه ورزش همگانی در کمیسیون ورزش کانون وکلای دادگستری گیلان دنبال خواهیم کرد.

بکا در ادامه به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای اولین بار در ایران در اعزام کاروان ورزشی کانون گیلان اشاره کرد و افزود : شرکت صنایع غذایی کامپوره بواسطه مذاکرات اعضای کمیسیون ورزش گیلان، بخشی از هزینه‌های اعزام را تقبل کرد که امیدواریم این رویه خوب تداوم داشته باشد.

همواره جایگاه پاسخگویی برابر جامعه وکلا قائل هستیم

محمود پورعسگری دبیر هیات مدیره کانون وکلای دادگستری گیلان نیز در این مراسم اظهار داشت : مهم تر از ورزش قهرمانی، انتظار داریم اخلاق ورزشی سرلوحه کاروان گیلان قرار گیرد و امیدواریم حداقل یکی از سه تیم اعزامی با کاپ اخلاق به گیلان بازگردند.

وی افزود : در ارتباط با کیفیت برگزاری ششمین المپیاد ورزشی کانونهای وکلا، ما تقریبا از اواخر سال قبل شرایط سخت اقتصادی و بالا بودن هزینه‌ها را پیش بینی نمودیم و در جهت جذب اسپانسر در سطح بالا که حداقل بخشی از هزینه‌های برگزاری المپیاد را تامین کند رایزنی‌ها و اقداماتی انجام دادیم. مشخصا حتی در جلسه مجمع عمومی صندوق حمایت به همراه جناب امانی موضوع را با مدیران محترم صندوق جهت رایزنی با بانک‌های تجارت و ملی بمنظور در اختیار گذاشتن اماکن ورزشی مطرح کردیم اما تلاش‌ها در این خصوص نتیجه نداد .

پورعسگری با اشاره به چالش تامین هزینه‌های اعزام گفت :  در وضعیت اقتصادی فعلی و با وجود محدودیت های منابع مالی که کانون وکلای گیلان دارد، تمام تلاش خود را برای تامین بخشی از هزینه‌های اعزام حداقل سه تیم‌ کانون به این  المپیاد ورزشی بکار گرفتیم و اولین کانونی هستیم که به همت اعضای محترم کمیسیون ورزش موفق به جذب اسپانسر از بخش خصوصی شد.  امیدواریم در آینده نزدیک الگویی باشد جهت جذب اسپانسر در سطح کلان و برگزاری رقابت‌ها با تحمیل کمترین هزینه به کانون های  وکلا.

پورعسگری خاطر نشان کرد : جای تیم والیبال بانوان ما در این جمع جهت اعزام به المپیاد ششم  خالی است از همکار محترم سرکار خانم باقری عضو محترم کمیسیون ورزش کانون که اینجا حضور دارند تقاضا داریم معاذیر و محدودیت‌های واقعی هیات مدیره را مجددا به اعضای تیم والیبال بانوان ما اعلام نمایند. همواره در سیاست‌گذاری‌های کانون، منافع جمعی را لحاظ میکنیم و در عین حال، همواره جایگاه پاسخگویی برابر جامعه وکلا قائل هستیم.

در پایان مراسم با پخش کلیپی از آماده‌سازی تیم‌های گیلانی‌ برای المپیاد ششم، کاروان ورزشی کانون وکلای دادگستری گیلان با بدرقه رییس کانون عازم کیش شدند.

ششمین المپیاد ورزشی کانون‌های وکلای دادگستری از تاریخ دهم لغایت شانزدهم تیر ماه ۱۴۰۲ به میزبانی کانون وکلای دادگستری هرمزگان در جزیره کیش برگزار خواهد شد.

 

خدمات الکترونیک