استفاده وکلا از هوش مصنوعی قانونمند می‌شود


انجمن وکلای ایالت نیویورک برای وکلا دستورالعمل‌هایی را اتخاذ کرده است تا بدون نقض قوانین اخلاقی وکالت از هوش مصنوعی استفاده کنند، زیرا سازمان‌ها و دادگاه‌ها همچنان به بررسی مزایا و مشکلات هوش مصنوعی در بخش حقوقی ادامه می‌دهند.

به نوشته رویترز، کارگروه هوش مصنوعی در یک گزارش جدید تاکید کرده است که وکلا باید اقدامات احتیاطی را برای محافظت از اطلاعات حساس مشتری و محافظت از محرمانگی انجام دهند و نباید تنها به اطلاعات تولید شده توسط هوش مصنوعی و ابزار‌های هوش مصنوعی در امور مشتری تکیه کنند.

هیئت حاکمه کانون وکلا این گزارش را تأیید کرد.

نیویورک به چند ایالت، از جمله فلوریدا و کالیفرنیا می‌پیوندد که انجمن‌های وکلای آنها دستورالعمل‌های هوش مصنوعی را با گسترش فناوری صادر کرده‌اند. کانون‌های وکلا در چندین ایالت دیگر در حال بررسی نحوه استفاده مسئولانه از این فناوری نوظهور هستند. انجمن وکلای آمریکا سال گذشته یک کارگروه هوش مصنوعی تشکیل داد.

کارگروه نیویورک همچنین پیشنهاد داد که وکلا در نظر داشته باشند که به مشتریان بگویند که ابزار‌های هوش مصنوعی می‌توانند در کارشان استفاده شوند، و این گزارش نمونه‌ای از بیانیه را ارائه می‌دهد که می‌تواند در نامه تعامل مشتری گنجانده شود.

این گروه توصیه کرد که وکلای ایالتی بر آموزش قضات، وکلا، دانشجویان حقوق و رگولاتور‌ها تمرکز کنند تا بتوانند قوانین موجود را برای تنظیم این فناوری اعمال کنند. در این گزارش آمده است در مواردی که قوانین موجود به خطرات توجهی ندارند، قانونگذاران باید قوانینی را برای کنترل هوش مصنوعی در صورت لزوم اتخاذ کنند.

ویویان وسون، رئیس گروه ضربت هوش مصنوعیدر بیانیه‌ای گفت که هوش مصنوعی آخرین تکامل فناوری است که در یک لحظه ما را شگفت‌زده می‌کند و لحظه‌ای دیگر ما را مملو از اضطراب می‌کند.

وسون که معاون اجرایی و مشاور عمومی هیئت بازنشستگی کلیسای پروتستان است، گفت: ما از تأثیر عظیمی که هوش مصنوعی بر حرفه ما خواهد داشت آگاه هستیم، اما با خطرات زیادی که در رابطه با محرمانگی ایجاد می‌کند نیز آشنا هستیم.

وکلا در نیویورک و جا‌های دیگر به دلیل ارسال خلاصه‌هایی با استناد به پرونده‌های غیرموجودی که توسط ابزار‌های هوش مصنوعی ایجاد شده‌اند، توسط قضات تنبیه شده‌اند.

خدمات الکترونیک