۹۶۰۰ کارمند و ۱۴۰۰ قاضی جدید در یک‌سال اخیر جذب دستگاه قضا شدند


معاون مالی، پشتیبانی و عمرانی قوه قضاییه گفت: بزرگ‌ترین چالش قوه قضائیه، ضعف پایه بودجه است.

ابراهیم شاهرخیان، در نشست با مسئولان و قضات و کارکنان دستگاه قضایی استان هرمزگان، بزرگترین چالش قوه قضاییه را ضعف پایه بودجه عنوان کرد و اظهار کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته طی ۲ سال اخیر بودجه دستگاه قضایی رشد داشته است.

وی تشریح کرد: در دو سالی که حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای ریاست قوه قضاییه را بر عهده گرفته است بودجه قوه قضاییه از ۱۱ هزار میلیارد تومان به ۲۶ هزار میلیارد تومان افزایش یافته و در این مدت رشد بودجه دادگستری به تناسب همه دستگاه‌های اجرایی بیشتر بوده است.

معاون مالی، پشتیبانی و عمرانی قوه قضاییه تصریح کرد: بودجه عمرانی قوه قضاییه نیز که در سال ۱۴۰۰ تنها ۳۰۰ میلیارد تومان بوده، هم اکنون به ۳۰۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.

شاهرخیان گفت: در یک‌سال اخیر ۹۶۰۰ نفر کارمند و ۱۴۰۰ نفر قاضی جدید در دستگاه قضایی جذب و استخدام شده است.

معاون مالی قوه قضاییه همچنین تأکید کرد: گروه شغلی قضات از این ماه اعمال می‌شود و معوقات آنها نیز تصفیه خواهد شد.

مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان نیز در این نشست از زحمات و پیگیری‌ها دغدغه‌های رئیس قوه قضاییه، معاون اول و معاون مالی قوه قضاییه و همه افرادی که دغدغه مند و پیگیر مسائل مربوط به حوزه معیشت همکاران خود هستند تشکر و قدردانی کرد.

وی با اشاره به پیگیری مسئولان قوه قضاییه در خصوص بهبود معیشت کارکنان دستگاه قضا در جلسات مشترک با سران قوا بیان داشت: برخی از تلاش‌های مسئولین در این خصوص را نمی‌توان منعکس کرد ولی این تلاش‌ها سبب شده است که نسبت به سال‌های قبل اتفاقات خوبی بیفتد و امیدواریم که در آینده نیز بتوانیم از این زیرساخت‌هایی که ایجاد شده است در راستای رفع مسائل و مشکلات بیش از پیش بهره‌مند شویم.

وی با بیان اینکه در برخی از استان‌ها نیاز به جاذبه داریم اظهار داشت: در خصوص حقوق و مزایای همکاران ما در مناطق محرومی مثل بشاگرد و توکهور با تهران تفاوت آنچنانی وجود ندارد که همین موضوع برای جذب نیرو در این مناطق چالش‌هایی را ایجاد کرده است و امیدواریم در آیین نامه و سیاست‌های مالی سال آینده جاذبه های متعارفی برای همکاران در استان‌های محروم دیده شود.

خدمات الکترونیک