چرا «بهتره با وکیل تماس بگیری ؟» ؛ نکاتی در مورد کمپین تبلیغاتی کانون وکلای دادگستری گیلان


ابتدای پاییز امسال بود که کانون وکلای دادگستری گیلان در دور جدید اقدامات خود برای تقویت و ارتقای سطح فرهنگ عمومی و آگاهی حقوقی شهروندان در مراجعه به موقع نزد وکیل دادگستری حین مواجهه با مشکلات حقوقی- قضایی، طراحی و نصب بنر و بیلبوردهایی برای تبیین این مهم در سطح شهرهای استان گیلان را کلید زد که این طرح تا اینجا در شهرهای رشت، انزلی، تالش، آستارا، فومن، شفت، لاهیجان و لنگرود اجرایی شده است.

«سال گودمن در کانون وکلای دادگستری گیلان، ارتقای سطح فرهنگ حقوقی شهروندان به سبک سریال‌های هالیوودی، اگه وکلاتون مثل سال گودمن پرونده رو در میارن مزاحم بشیم» و… این‌ها سرخط بخشی از اخبار و توییت‌هایی بود که پیرامون این مهم در رسانه‌ها بازتاب یافت!

جدای از موفقیت یا عدم موفقیت این پروژه، جا دارد نگاهی اجمالی داشته باشیم که داستان و هدف آن چه بود و چرا به چنین شعار و طرحی ختم شد.

در صنعت تبلیغات، بیلبوردها و بنرها در دسته تبلیغات خارج از خانه (OOH) قرار می‌گیرند و از جمله روش‌هایی است که شما می‌توانید دسترسی و توجه به مجموعه خود را از طریق فضای عمومی به حداکثر برسانید.

از ابتدا نگاه مجموعه روابط عمومی کانون وکلای دادگستری گیلان این بود که خروجی طرح، یک چیزِ فارغ از کلیشه‌ها و شعارهای اداری معمول بوده و این مهم مورد توجه قرار داشت که تبلیغی موفق است که یک «داستان» را در پس پرده خود به همراه داشته باشد.

تاثیرگذاری تبلیغاتی از راه کلیشه‌های فیلم و سریال یکی از موثرترین راه‌ها برای جلب توجه مخاطب شناخته می‌شود؛ طوری که با دیدنش لحظاتی تامل کند، عکسی بگیرد و نقد یا توضیحی پیرامونش در صفحه خود منتشر کند.  همانطور که در رسانه‌ها هم بیان شد شعار اصلی «بهتره با وکیل تماس بگیری» از نام سریال آمریکایی معروف «بهتره با سال تماس بگیری» الهام گرفته شد که شخصیت اول آن را یک وکیل دادگستری (سال گودمن) ایفا می‌کرد و این کاراکتر به جهت قابلیت ترندِ بالا در فضای مجازی میتوانست مناسب‌ترین ایده برای جلب توجه افکارعمومی باشد که خوشبختانه عمده‌ی واکنش‌های مثبت از جامعه عمومی و وکلا بر هدف پروژه صحه گذاشت.

* ایمان رنجکش / مسئول روابط عمومی کانون وکلای دادگستری گیلان

 

گزارش‌های مرتبط :

– نصب بنر بمنظور ارتقای سطح فرهنگ حقوقی شهروندان در سطح شهر رشت

– بنرهای کانون وکلای دادگستری گیلان در غرب استان هم نصب شد

– تداوم نصب بنرهای کانون وکلای دادگستری گیلان

 

 

خدمات الکترونیک