نهاد ملی در بحث وکالت، کانون وکلای دادگستری است

نهاد ملی در بحث وکالت، کانون وکلای دادگستری است

نهاد ملی در بحث وکالت، کانون وکلای دادگستری است


◾️رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران در جلسه شورای اجرایی که امروز پنجشنبه ۲۴ فروردین ماه برگزار شد، ضمن تبریک فرا رسیدن سال ۱۴۰۲ و آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان، با اشاره به شدت گرفتن هجمه‌ها علیه نهاد وکالت گفت: اخیراً با سلسله‌ سخنرانی‌ها و اظهارنظرهایی علیه نهاد وکالت مواجه شدیم که واقعا تعجب‌آور بود؛ انتظار ما از سخنرانان بیش از این است، چراکه زمانی که یک سخنران پشت تریبون قرار می‌گیرد باید انصاف و اخلاق را رعایت کند و حتی اگر قرار بر نقد تاریخ است، آن را شرافتمندانه نقد یا تحلیل کند.
همگان باید بدانند که نهاد ملی در بحث وکالت، کانون وکلای دادگستری است.

◾️دکتر کوشا با انتقاد از طرح تحقیق و تفحص مجلس از نحوه صدور پروانه‌های وکالت دادگستری از سوی کانون‌های وکلا دادگستری بیان کرد: این طرح واقعا بی‌معنا است. مگر کانون‌های وکلای دادگستری از دولت یا نهاد دیگر بودجه دریافت می‌کنند که حالا باید مورد تحقیق و تفحص قرار گیرند؟ تحقیق و تفحص باید در جایی انجام شود که بودجه عمومی در آن مصرف شده و مردم در آن ناحیه احساس درد می‌کنند و مطالبه دارند و منتظر پاسخگویی مسئولان هستند.

◾️وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتقادات وارد شده به کانون‌های وکلا در موضوع عدم صدور پروانه کارآموزی پذیرفته شدگان آزمون وکالت گفت: بخشی از مشکلات پیش آمده در روند صدور پروانه کارآموزی پذیرفته‌شدگان به این نهاد مربوط نمی‌شود. منتقدان بارها اعلام کرده‌اند که چرا کارآموزی پذیرفته‌شدگان شروع نمی‌شود، که بنده هم اعلام می‌کنم یک دلیل اصلی آن، عدم ارسال پاسخ استعلامات از سوی مراجع ذیربط است. کسانی که منتقد این موضوع هستند و دائماً این انتقاد را مطرح می‌کنند، به مراجع صالح و ذیربط بگویند که سرعت پاسخ به استعلامات را افزایش دهند تا کارآموزان وکالت سریعتر وارد روند کارآموزی شوند.
متاسفانه عادت منتقدان این است که صرفا یک موضوع را مطرح می‌کنند ولی دلیل آن را یا نمی‌دانند یا به صورت غلط دلایل را بیان می‌کنند.

◾️همچنین در این نشست دکتر ابراهیم کیانی و دکتر محمود حبیبی، نواب رئیس اسکودا به تشریح پیگیری‌های اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری در موضوع رسیدگی به وضعیت پذیرفته‌شدگان در آزمون کارآموزی وکالت، تأسیس مرکز ملی آزمون و اختبار اسکودا و آخرین وضعیت آیین‌نامه اجرایی لایحه قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری پرداختند.

خدمات الکترونیک