نماینده ویژه رئیس‌جمهور: گشت ارشاد مدیران بدون اغماض اجرا شده است


حسن درویشیان در نشست شورای اداری استان تهران که با حضور وزیر کشور و استاندار تهران در محل تالار آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران برگزار شد با اشاره به ابلاغ اصول ۱۲گانه رئیس جمهور در پیشگیری و مبارزه با فساد، به تشریح گشت ارشاد مدیران پرداخت و گفت: شفافیت، جلوگیری از تعارض منافع، شایسته گزینی، تسهیل در انجام امور، شناسایی بسترها و گلوگاه های فساد و مبارزه قاطع با فساد مورد تاکید دولت مردمی است و برای اجرای آن با کسی تعارف نداریم.

رئیس دفتر بازرسی ویژه رییس‌جمهور در ادامه ضرورت نظارت در کشور را مورد تاکید قرار داد و گفت: اگر بهترین قانون را داشته باشیم و بهترین برنامه را هم تدوین کنیم اما به نظارت آن‌طور که باید توجه نکنیم، قطعا با مشکل مواجه خواهیم بود. نظارت به معنی عدم اعتماد به مدیران نیست و معتقدم مدیران اجرایی کشور، سرمایه معنوی و پشتوانه نظام هستند. مهمترین راه صیانت از مدیر، نظارت و نگهداری اوست. بسیاری از مدیرانی که پرونده‌ای برای آنها در محاکم تشکیل شده، به دلیل عدم نظارت بر زیرمجموعه یا عدم اطلاع کافی از قوانین و آئین نامه ها دچار مشکل شده اند.

نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امر مبارزه با فساد، مدیران دستگاه‌های اجرایی استان تهران را به پرهیز از جهت‌گیری سیاسی و نگاه بخشی، و تبعیت از فرامین رهبری و رئیس‌جمهور و اسناد بالادستی توصیه کرد و گفت: گشت ارشاد مدیران بدون اغماض در دولت مردمی اجرا شده است./ایرنا

خدمات الکترونیک