نخستین جلسه کمیسیون کارآموزی وکالت اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران

نخستین جلسه کمیسیون کارآموزی وکالت اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران

نخستین جلسه کمیسیون کارآموزی وکالت اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران


ماموریت اسکودا در ایجاد وحدت رویه میان کانون‌های وکلا در امور آموزشی کارآموزان و آزمون اختبار 

نخستین جلسه کمیسیون کارآموزی وکالت اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران با حضور رئیس و نواب رئیس اسکودا، معاون مرکز ملی آزمون و اختبار اسکودا و روسای کمیسیون‌های کانون‌‌های وکلای دادگستری سراسر کشور برگزار شد.

◾️ به گزارش روابط عمومی اسکودا، در این جلسه پیرامون آیین‌نامه‌ مربوط به آموزش کارآموزان وکالت و نیز اخذ آزمون اختبار بحث و تبادل نظر شد تا پس از تصویب نهایی کمیسیون، در نشست هیات عمومی اتحادیه که قرار است طی روزهای ۱۳ و ۱۴ اردیبهشت ماه در خوزستان برگزار گردد، مطرح شود. در این جلسه حاضران بر اتخاذ رویه‌ای یکسان در حوزه کارآموزی پذیرفته‌شدگان آزمون‌های وکالت تاکید کردند.

◾️در ابتدای این جلسه دکتر جعفر کوشا، رئیس اتحادیه کانون‌های وکلای دادگستری ایران یادآور شد: طبق مصوبه هیات عمومی اتحادیه در مازندران، اسکودا موظف است در امور مربوط به مباحث آموزشی کارآموزان و آزمون اختبار، نوعی وحدت رویه میان کانون‌‌های وکلا به وجود آورد. از این منظر استقلال کانون‌های وکلای دادگستری در خصوص نظارت بر آموزش کارآموزان و اخذ آزمون اختبار محفوظ خواهد ماند. آنچه قرار است اتفاق بیفتد تنها ایجاد یک وحدت رویه و هماهنگی میان کانون‌های وکلای دادگستری است.

◾️رئیس اسکودا افزود: درست است که پروانه وکالت را یک کانون مشخص صادر می‌کند اما به اعتبار این پروانه، وکیل دادگستری می‌تواند برای دفاع از حقوق موکلش، در هر دادگاهی در چهار گوشه کشور حاضر شود.

◾️دکتر ابراهیم کیانی، نایب رئیس اول و سخنگوی اسکودا نیز در سخنانی تاکید کرد: قرار نیست وحدت رویه در موضوع آزمون اختبار در استقلال کانون‌ها خللی ایجاد کند. در این رویه، برگزاری آزمون همچنان برعهده کانون‌هاست و اسکودا صرفا نقش یک هماهنگ کننده را ایفا می‌کند. آزمون نیز قرار است همانند امتحانات نهایی نظام آموزش و پرورش به صورت هماهنگ برگزار شود.

◾️دکتر محمود حبیبی، نایب رئیس دوم اسکودا نیز در ادامه این نشست یکی از دغدغه‌های کانون‌های وکلا در بحث کارآموزی وکالت را به سرفصل‌های آموزشی دوران کارآموزی مرتبط دانست و گفت: البته سرفصل‌های تعیین شده بی‌نقص نیست اما با درنظر گرفتن تبعات قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار و نیز حسب تعامل و همکاری میان اتحادیه و کانون‌ وکلای مرکز تعیین شده‌اند، لذا ما از کانون‌های وکلا تقاضا داریم با توجه به اینکه در مورد این سرفصل‌ها کار کارشناسی دقیقی صورت گرفته است، این سرفصل‌ها را با اطمینان خاطر عملیاتی کنند.

 

 

خدمات الکترونیک