مصوبه اخیر مجلس در مورد نهاد وکالت مغایر قانون اساسی است


رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در آذربایجان‌شرقی با انتقاد از مصوبه اخیر مجلس در مورد نهاد وکالت گفت : این مصوبه مغایر با اصول قانون اساسی و سیاست های کلی نظام است .

به گزارش وقت نیوز، صمد عزیزی در دیدار هیات مدیره سابق و لاحق کانون وکلای دادگستری آذربایجان شرقی و شماری از وکلای پیشکسوت عضو این کانون با وی گفت : متاسفانه برخی از مصوبات مجلس از جمله مصوبه اخیر  در مورد وکالت چالش بر انگیز است  و موجب نگرانی و ضرر ذینعفان و جامعه می شود.

وی در پاسخ به استمداد وکلای آذربایجان شرقی برای رد این مصوبه از سوی شورای نگهبان اطمینان داد که با قید فوریت ذغدغه و نگرانی آنان را به آیت الله جنتی دبیر محترم شورای نگهبان و سایر حقوقدانان و فقهای این شورا انتقال دهد.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در آذربایجان‌ شرقی تصریح کرد : همه اعضاء  محترم شورای نگهبان اعم از حقوقدانان و فقهای آن شخصیت های دلسوز  و خادم نظام هستند و آمادگی شنیدن حرف ها و مشکلات مردم و جامعه وکالت هستند.

عزیزی با اشاره به جایگاه مجلس تصریح کرد : ما نیازمند مجلس در تراز ملت هستیم نه مجلسی که قوانین و مصوبات آن مغایر با قانون اساسی باشد.

وی از وکلا و نخبگان جامعه خواست برای انتخاب اصلح و شایسته سالاری کمک کنند و افزود : قانونگذاری کار علمی است و نمایندگان مجلس باید از سطح دانش و علم کافی برخوردار باشند و از تصویب قوانین مغایر قانون اسای و سیاست های کلی نظام اجتناب شود.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در آذربایجان‌شرقی افزود : حضرت آقا بارها خطاب به مجلس و نمایندگان  تاکید فرموده اند به هنگام تصویب قانون  و مصوبات به آثار و پی آمدهای آن دقت و توجه شود که این قانون  مصوب تا جد می تواند نیازهای ذینفعان را بر آورده و به عدالت کمک کند.

دراین دیدار دکتر حسن پاشازاده رییس کانون وکلای دادگستری آذربایجان شرقی،‌دکتر حسن فرهودی نیا و دکتر حسین شربیانی منتخبین هیات مدیره جدید کانون و نیز حجت اسلام محسن حسن زاده از وکلای حاضر در این دیدار  مراتب نگرانی عمیق جامعه وکالت از پی آمدهای تصویب مصوبه اخیر مجلس را بیان کرده و از فقها و حقوقدانان شورای نگهبان برای رد این مصوبه استمداد کردند.

خدمات الکترونیک