لوئیزیانا اعدام با گاز نیتروژن و صندلی برقی را تصویب کرد


کمیته قانونگذاری ایالت لوئیزیانا در آمریکا با انجام اعدام‌ها با استفاده از گاز نیتروزن و صندلی برقی موافقت کرد.

پیشنهاد قانونی کردن یک روش جدید و روشی دیگر که قبلا نیز برای اعدام مجرمان محکوم به مرگ در لوئیزیانا در آمریکا مورد استفاده قرار می‌گرفت، از سوی یک کمیته قانونگذاری تایید شد.

کمیته اجرای عدالت کیفری مجلس قانونگذاری لوئیزیانا به اتفاق آرا این لایحه‌ را تصویب کرد. براساس این لایحه، اعدام با استفاده از گاز نیتروژن و صندلی برقی به روش‌های قانونی تبدیل می‌شوند که دولت محلی می‌تواند برای اعدام افراد استفاده کند.

ایالت لوئیزیانا در سال ۱۹۹۱ اعدام با صندلی برقی را ممنوع و اعدام با استفاده از تزریق مواد کشنده را جایگزین آن کرده بود. در آن زمان، لوئیزیانا با اعتراض شاکیانی روبرو شد که می‌گفتند اعدام با صندلی برقی یک مجازات ظالمانه و غیرقانونی است.

این لایحه همچنین از سوابق مربوط به اعدام‌ها محافظت می‌کند، از جمله اینکه چه کسی دارو‌های مصرف شده در اعدام با استفاده از تزریق مواد کشنده را تهیه کرده است.

آلاباما اولین ایالتی بود که ماه گذشته فردی را از طریق هیپوکسی نیتروژن اعدام کرد. کنت یوجین اسمیت به دلیل قتل در سال ۱۹۸۸ با استفاده از گاز نیتروژن اعدام شد. از زمانی که او اعدام شد، چندین ایالت به دنبال اضافه کردن این روش به روش‌های پیشین خود برای اعدام افراد بوده‌اند.

در روش اعدام با استفاده از هیپوکسی نیتروژن، ماسکی به صورت زندانی محکوم به اعدام وصل می‌شود. گاز نیتروژن خالص به فرد محکوم پمپاژ و باعث مرگ او بر اثر کمبود اکسیژن می‌شود.

پیش‌تر نیز آلاباما با شکایتی فدرال از سوی یک زندانی محکوم به اعدام در رابطه با استفاده از هیپوکسی نیتروژن مواجه شده بود.

خدمات الکترونیک