ضرورت بروزرسانی دانش و مهارت‌های حرفه وکالت


رییس کمیسیون آموزش کانون وکلای دادگستری گیلان با تشریح اقدامات و برنامه‌های این کمیسیون بر ضرورت نوآموزی و بروزرسانی دانش و مهارت‌های حرفه وکالت تاکید کرد.

حمیدرضا دریاگشت در گفتگو با روابط عمومی کانون وکلای دادگستری گیلان اظهار کرد : با تقویت زیرساخت‌های مورد نیاز آموزش و تامین امکانات کالبدی و مالی لازم بستر رشد و تعالی خدمات آموزشی فراهم شده است.

وی افزود: کمیسیون آموزش کانون وکلای دادگستری گیلان با بهره‌گیری از رهنمودهای مدیران ارشد کانون در پنج سال گذشته، همه همت و تلاش خود را برای آسیب‌شناسی و نیازسنجی آموزشی بکار گرفته و خوشبختانه گام‌های استوار و موثری برداشته شده است.

دریاگشت با اشاره به تدوین تصویب و ابلاغ شیوه نامه آموزشی گفت : این مهم بعنوان سند چشم‌انداز امور آموزشی کانون وکلای دادگستری گیلان، انواع خدمات و فعالیت‌های آموزشی در زمینه‌های مختلف همچون طرح و اجرای دوره‌های آموزشی حضوری و مجازی در قالب‌های تدریس، همایش، سخنرانی و کارگاه با حضور اساتید صاحب‌نام –  تشکیل پرونده و شناسنامه آموزشی برای هر وکیل – برگزاری مسابقات حقوقی در زمینه‌های شبیه‌سازی دادگاه و نگارش متون حقوقی مرتبط با حوزه وکالت، تشکیل و راه‌اندازی انجمن‌های حقوقی وکلا در حوزه‌های وکالت در شهرستان‌ها، تهیه و انتشار لوح‌های آموزشی، نوشتاری، صوتی و تصویری، آموزش‌های مردمی و حقوق شهروندی، تقویت منابع و راه اندازی نوین کتابخانه جدید در محل استقرار کانون و اتخاذ تدابیری برای دسترسی وکلای کانون از سراسر گیلان به کتب آموزشی مورد نیاز و صدور گواهی آموزشی برای فراگیران از جمله مواردی بوده که در دستور کار قرار گرفته است.

دریاگشت اقدامات انجام شده در دوره اخیر را به شرح ذیل بیان کرد :

اجرای نزدیک به ۲۰ دوره آموزشی و سخنرانی حضوری با حضور اساتید برجسته

اجرای بیش از ۵۰ برنامه زنده آموزشی مجازی بصورت گفتگوی علمی با اندیشمندان

صدور بیش از ۲۰۰ فقره گواهینامه آموزشی برای فراگیران حاضر در دوره‌های آموزشی مختلف

تلاش و مکاتبه برای آسیب‌شناسی و نیازسنجی

تشکیل جلسات هر دو هفته یکبار و مستمر کمیسیون آموزشی و هم اندیشی و برنامه ریزی در طول سالهای ۱۳۹۷ تاکنون

تنظیم و تدوین شیوه نامه اجرایی برنامه های آموزشی مصوب هیات مدیره

تنظیم و تدوین آیین نامه اجرایی صدور گواهینامه وکالت تخصصی مصوب هیات مدیره

ایجاد ارتباط و هماهنگی با کمیسیون‌های کارآموزی و سایر کمیسیون های تابعه کانون و اتاق داوری و نهادهای نظارتی و تشکیل نشست‌های مشترک با آنان

ارتباط و هماهنگی با مراکز دانشگاهی و علمی و برگزاری همایش‌های مشترک آموزشی

ارتباط و هماهنگی با مدیریت آموزش دادگستری کل استان گیلان و فراهم ساختن زمینه‌های مشترک آموزشی

رییس کمیسیون آموزش کانون وکلای دادگستری گیلان در ادامه در تشریح فرآیند گواهی‌نامه تخصصی وکالت گفت : پس از تصویب و اصلاح آیین نامه حق‌الوکاله، حق‌المشاوره و هزینه سفر وکلای دادگستری ناظر به لایحه قانون استقلال کانون وکلای دادگستری همانگونه که اقتضا داشت، تخصصی‌شدن خدمات وکالتی چهره قانونی گرفت.

وی افزود: برکسی پوشیده نیست که تمرکز و تلاش در طبقه مشخص از دعاوی و فعالیت همه‌جانبه در موضوع خاص از نوع حقوقی به ارتقا سطح دانش و تجربه هر وکیل خواهد انجامید و سبب رضایتمندی وکیل و اشخاص استفاده کننده از خدمات وکالتی خواهد شد. بدین ترتیب چالش و آسیب در عملکرد به کمترین حد خواهد رسید و درصد توفیق وکالت نزد مراجع قضایی را افزایش خواهد داد.

دریاگشت افزود: صرف نظر از مزایای مادی و مالی تخصص حرفه وکالت با لحاظ ارزش‌های پیش‌بینی شده در آیین نامه از حیث حسن اعتماد مراجعان و جلب توجه بیشتر متصدیان امور قضایی، بهره‌مندی از تخصص در حوزه وکالت از فواید معنوی و شغلی فراوان برخورد میباشد.

وی خاطر نشان کرد : موضوع تعیین ضوابط و فرآیند اجرایی صدور گواهینامه تخصصی وکالت برای وکلای عضو کانون از سوی هیات مدیره کانون به کمیسیون آموزش محول و ارجاع گردید و پس از بحث و تبادل نظر و برگزاری جلسات متعدد در طول یک سال گذشته ضمن کسب اطلاع و بهره مندی تطبیقی با نظامات موضوعه مصوب اسکودا و برخی کانون‌های دیگر، سرانجام آیین‌نامه صدور گواهینامه تخصصی وکالت به نحو جامع تدوین گردید و به تصویب هیات مدیره محترم کانون رسید و بزودی به همکاران اطلاع‌رسانی و ابلاغ خواهد شد.

وی با قدردانی از استقبال و همراهی وکلای شایسته عضو کانون گیلان گفت : تعامل و ارتباط فزاینده با هیات مدیره و کمیسیون آموزش و اطلاع رسانی از نیازهای آموزشی کمک موثری در نیل به اهداف سازمانی آموزش خواهد کرد و با همت و خرد جمعی اعضای پرتلاش ادوار کمیسیون آموزش برنامه های یادشده به ظهور رسید و عملیاتی شده است و باقی موارد به تدریج اجرایی خواهد گردید.

رییس کمیسیون آموزش کانون وکلای دادگستری گیلان تاکید کرد : انتظار میرود همکاران با پذیرش ضرورت نوآموزی و بازآموزی موضوعات و عناوین آموزشی و بروزرسانی دانش و مهارت حرفه‌ای خود در این حوزه ما را در خدمت‌رسانی آموزشی یاری رسانند.

 

 

خدمات الکترونیک