رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور: طرح «الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول» حرکتی هوشمندانه‌ بود


رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: برای جلوگیری از فساد و پیشگیری از پرونده‌هایی که در مراجع قضایی تشکیل می‌شود، ما نیازمند الزام تنظیم سند رسمی هستیم.

به گزارش ایسنا، حسن بابایی با حضور در عرفه ایسنا در نمایشگاه رسانه‌های ایران درباره طرح «الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول» گفت: با توجه به  ابطال اسناد عادی در خصوص اراضی و اموال غیر منقول، این طرح حرکت هوشمندانه بود که مورد تاکید رهبری واقع شد. همانطور که رهبری فرمودند برای جلوگیری از فساد و  پیشگیری از پرونده‌هایی که در مراجع قضایی تشکیل می‌شود،  ما نیازمند الزام تنظیم سند رسمی هستیم و مصلحت قطعی نظام در این است که این طرح در مجمع تشخیص مصلحت نظام نهایی شود و بحمدالله جلسات خوبی تشکیل شده است.

وی افزود: مواد اصلی طرح مذکور در مجمع به تصویب رسیده و مواد پایانی هم در آینده نزدیک نهایی می‌شود تا بتوانیم با توجه به مقرره‌های قانونی، سازمان ثبت کار خود را با جدیت شروع کند.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در باره سامانه «کاتب» گفت: این سامانه در راستای هوشمندسازی و الکترونیکی کردن خدمات ثبتی است که خوشبختانه کار خوبی انجام شد و خدمات غیرحضوری خواهند شد. با سامانه کاتب به سمت سند الکترونیک حرکت کردیم و امروز کار تمام اسناد در دو استان به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

بابایی در پایان گفت: با این طرح در آینده نزدیک تمام اسناد الکترونیکی خواهند شد و با این کار جعل سند کلا منتفی خواهد شد و ما شاهد خدمات خوب و به موقع برای مردم خواهیم بود.

خدمات الکترونیک