دکتر کوشا در جلسه شورای اجرایی اسکودا:


مخالف ادغام نهادهای وکالت با یکدیگر هستیم/ لزوم پاسداشت استقلال کانون وکلا در هفتم اسفند

◾دکتر جعفر کوشا طی سخنانی در نشست شورای اجرایی اسکودا با اشاره به برگزاری انتخابات هیئت مدیره برخی از کانون‌های وکلا اظهار کرد: در سطح برخی استان‌ها از جمله کرمانشاه، مرکزی، اصفهان و آذربایجان غربی شاهد برگزاری انتخابات بودیم و در کرمان هم به دلیل انصراف برخی از همکاران، انتخابات به آینده موکول شد که به نظرم این مسئله خوبی نبود.

◾رئیس اسکودا در ادامه در مورد وکلای بازداشت شده در جریانات اخیر ک نیز گفت: در جریانات اخیر بسیاری از وکلا به صورت داوطلبانه و شجاعانه از حق مردم و همکاران خود دفاع و وکالت پرونده‌های متعددی را قبول کردند که به نظرم این دقیقا همان معنای اصلی استقلال نهاد وکالت است. این اقدام وکلا را باید یک کنشگری بسیار مهم و مثبت قلمداد کرد و به نظرم باید از تمامی این وکلا در سطح استان‌ها تقدیر و تشکر به عمل آورد.

◾دکتر کوشا با تاکید بر لزوم دوری جستن اعضای هیئت مدیره کانون‌های وکلا از مفهوم و محتوای تبصره ماده ۴۸ آیین دادرسی کیفری ابراز کرد: مشخص شده که برخی از اعضای هیئت مدیره کانون‌های وکلای دادگستری ذیل تبصره ماده ۴۸ قرار دارند و من متعجبم که چرا این همکارانِ ما استعفا نمی‌دهند. چگونه می‌شود یک وکیل که ادعای استقلال دارد و قرار است در هیئت مدیره کانون وکلا فعالیت صنفی خود را دنبال کند ذیل تبصره ماده ۴۸ قرار دارد؛ این واقعا درست نیست و به نظرم این دوستان باید کناره‌گیری کنند.

◾وی در ادامه با تاکید بر غلط بودن موضوع ادغام نهادهای وکالت با یکدیگر خاطرنشان کرد: چندی است که بحث ادغام نهادهای وکالت مطرح شده است اما با توجه به وضعیت کنونی و نیز سوابق و رفتارهای اخیر، به نظرم باید آن را نابود کردن این نهاد، نه ادغام آن معنا کرد. زمانی که سخن از ادغام می‌شود در اصل دو یا چند چیز به یکدیگر ملحق و با هم یک‌دست می‌شوند که ظواهر امر این‌چنین نیست. معتقدم خروجی این ادغام می‌تواند خطرناک باشد. امروز اسکودا نزد افکار عمومی از جایگاه مناسب و خوبی برخوردار است؛ لذا باید از این جایگاه به سختی محافظت کنیم.

◾رئیس اسکودا با اشاره به در پیش‌رو بودن سالروز استقلال کانون وکلا گفت: واژه جشن در این میان مطرح و مورد نظر ما نیست بلکه ما در مورد بطن این مراسم باید سخن بگوییم.
استقلال کانون وکلا حاصل زحمات کسانی است که دهه‌ها برای استقلال نهاد وکالت از جان و دل مایه گذاشتند و حالا ما در این روز زحمات آنها را ارج می‌نهیم. این بزرگداشت به دلیل اینست که نهاد وکالت مستقل است و پروانه وکالت ما را نهادهای حاکمیتی صادر نمی‌کنند و به نوعی آرمان‌های خودمان را حفظ می‌کنیم.

 

🌐 به نقل از روابط عمومی اسکودا

نظرسنجی دکتر کوشا در جلسه شورای اجرایی اسکودا

خدمات الکترونیک