در پنجاه و دومین همایش اسکودا چه گذشت؟


همایش پنجاه و دوم اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) روز چهارشنبه مورخ ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ در حالی در هتل پارسیان اوین تهران آغاز به کار نمود که بر اساس دستور کاری که از پیش توسط شورای اجرایی این نهاد  تعیین شده بود، مقرر بود بمنظور برگزاری انتخابات هیأت رئیسه و بازرسان آن تشکیل شود.

با این وجود؛ یک روز قبل از برگزاری این همایش، متن دادنامه ای صادره از شعبه ۵ دادگاه عالی انتظامی قضات به ریاست نورالدین صادقی و مستشاری محمد دیوسالار و شهرام محمدزاده در خصوص انتخابات پیش رو صادر و به برخی از کانون های وکلای استانی ابلاغ شده بود.

از سوی دیگر عصر همان روز قائم مقام معاونت حقوقی قوه قضائیه در نامه‌ای خطاب به هیات رییسه و بازرسان وقت اسکودا،  با اشاره و استناد به دادنامه ی صادره از شعبه ی ۵ دادگاه عالی انتظامی قضات،  خواستار عدم برگزاری انتخابات گردید.

روز چهارشنبه ۱۸ بهمن جلسه هیأت عمومی اسکودا بمنظور برگزاری پنجاه و دومین همایش، از ساعت ۱۰ صبح شروع به کار کرد.

هیأت رئیسه این نشست برای اداره جلسه به شرح زیر  انتخاب شدند :

مجید داوودی : رئیس جلسه

ناصر داغمه چی و هاله کشاورز : نظار

بهزادنیا : منشی

اندکی پس از آغاز همایش، اداره اماکن عمومی تهران در نامه ای به مدیریت هتل، اعلام نمود که از برگزاری انتخابات اسکودا ممانعت شود و از این رو مدیریت هتل پارسیان اوین نیز به هیات رییسه جلسه اعلام نمود در صورت ادامه جلسه، برق سالن برگزاری قطع خواهد شد. بدین ترتیب در حالی که همایش پنجاه و دوم اسکودا در سالن اجتماعات هتل پارسیان اوین در حال برگزاری بود، مدیران این هتل برق سالن محل برگزاری را قطع نموده و از هیات رییسه جلسه درخواست نمودند، جلسه را لغو و محل را ترک نمایند.

در چنین شرایطی، برگزاری انتخابات در محوطه ی باز هتل یا سالن جلالی نائینی کانون وکلای دادگستری مرکز مطرح بود که نهایتا مطابق تصمیم هیات رییسه جلسه مقرر شد انتخابات با حضور هیات عمومی ساعت ۱۴ در محل کانون وکلای مرکز برگزار  شود که تشکیل جلسه هیئت عمومی به علت عدم احراز حد نصاب در محل سالن جلالی نائینی کانون وکلای دادگستری مرکز نیز ممکن نشد و از مجموع مدیران ۲۸ کانون وکلای دادگستری سراسر کشور که اعضای هیئت عمومی اسکودا را تشکیل می دهند، فقط ۶۸ نفر در محل جلسه حاضر شدند که بر این اساس، جلسه هیئت عمومی به علت عدم احراز حد نصاب تشکیل نشد و برگزاری انتخابات ملغی گردید.

خدمات الکترونیک