آخرین وضعیت پرونده باغ ازگل و چای دبش


اصغر جهانگیر سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی مبنی بر راه‌اندازی کارزارهایی در فضای مجازی برای رسیدگی قضایی به دو موضوع باغ ازگل وچای دبش گفت: پس از اظهارات و بیانات آیت الله صدیقی پرونده قضایی در این رابطه تشکیل و افرادی در این زمینه احضار شدند و تحقیقات مقدماتی و استعلام‌های لازم از مراجع ذیربط انجام شد.

از جمله این دستگاه‌ها، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در خصوص نحوه واگذاری بود و اظهارات سردفتری که در آن دفتر نقل و انتقال صورت گرفته بود ، اخذ شد همچنین از شهرداری نیز استعلام‌های لازم انجام شد.

اکنون این پرونده در حال تکمیل تحقیقات مقدماتی است و به دلیل منع قانونی در اطلاع‌رسانی از جزییات پرونده در مرحله مقدماتی، به محض تکمیل اطلاعات در این زمینه اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی درباره پرونده چای دبش، گفت: پرونده قضایی در این رابطه تشکیل شده و بازپرش تحقیقات مفصلی انجام داده است و افرادی از جمله صاحب اصلی چای بازداشت شدند، برخی از این افراد با صدور قرارهای لازم و وثیقه آزاد شدند.

پرونده در حال صدور قرار نهایی بود که جرم جدید کشف شد. تعدادی مهر مربوط به شرکت های داخلی و خارجی در محلی کشف شد که لازم بود تحقیقات انجام شود.

اکنون تحقیقات در حال انجام است و به محض تکمیل تحقیقات پرونده به دادگاه ارسال خواهد شد. همچنین اطلاع رسانی لازم نیز صورت خواهد گرفت.

دستگاه قضایی در مورد پرونده های مورد اشاره تحت فشار نبوده و رسیدگی به این پرونده ها در دستور کار و جریان است.

منبع: ایرنا

خدمات الکترونیک