چگونه با افسردگی وکیل مقابله کنیم؟


افسردگی بخش قابل توجهی از جمعیت عمومی را تحت تاثیر قرار می‌دهد؛ به طوری که ۸.۳٪ از کل بزرگسالان در ایالات متحده – ۲۱ میلیون بزرگسال – در سال ۲۰۲۱ دچار یک دوره افسردگی اساسی شده‌اند. متاسفانه میزان افسردگی وکلا حتی از این میزان بالاتر است؛ براساس نظرسنجی ALM. در سال ۲۰۲۰، وکلا تقریباً سه برابر بیشتر از میانگین بزرگسالان آمریکایی از افسردگی رنج می‌برند.

اگرچه یک پاسخ مستقیم برای ماهیت فراگیر افسردگی در حرفه وکالت وجود ندارد، اما عوامل زیر احتمالاً در این موضوع نقش دارند:

۱- وکلا تمایل دارند کمال‌گرا باشند؛ وکلا برای موفقیت در حرفه حقوقی خود، باید دستاوردهای بالایی داشته باشند. همانطور که این سطح از کمال‌گرایی می‌تواند هنگام کار روی پرونده موکل مفید باشد، می تواند باعث استرس مداوم نیز گردد.

۲- وکالت یک حرفه پر استرس، پرمخاطره و با عملکرد بالا است؛ کار در یک صنعت رقابتی تحت فشار دائمی، بهداشت روان حقوقدانان را به مخاطره می‌اندازد.

۳- دانشکده حقوق وکلا را به طور کامل برای حرفه وکالت آماده نمی‌کند؛ این حرفه نیاز به مهارت های ارتباطی، مالی و مدیریتی دارد. دانشکده حقوق به درستی وکلا را به این مهارت ها مجهز نمی کند و تعداد کمی از وکلا به طور ذاتی دارای آن هستند.

اگرچه وکلا و متخصصان حقوقی به مهارت‌های حیاتی ازقبیل استراتژی‌های خودمراقبتی، انعطاف‌پذیری و سلامت روان برای مقابله با استرس عاطفی و آسیب‌های روحی نیاز دارند اما عده کمی از آنان این مهارت‌ها را دارند.

۴- در حرفه وکالت فرهنگ فرسودگی شغلی رایج است؛ فرسودگی شغلی توسط سازمان بهداشت جهانی به عنوان یک سندرم ناشی از استرس مزمن مدیریت نشده در محل کار شناخته می شود. بسیاری از وکلای دادگستری از خستگی مفرط جسمی و روحی و استرس رنج می برند که می تواند آنها را مستهلک کند. علائم فرسودگی شغلی وکیل می تواند با علائم افسردگی او همپوشانی داشته باشد.

۵- انگ بیماری روانی؛ متخصصان حقوقی از اینکه به دلیل بیماری روانی با آنها متفاوت رفتار شود یا مورد تبعیض قرار بگیرند، هراس دارند. این موضوع باعث می شود بیش از نیمی از افراد مبتلا به بیماری روانی کمک دریافت نکنند و بسیاری دیگر درمان را به تعویق بیاندازند یا از آن اجتناب کنند.

اگرچه راه حل یکسانی برای درمان افسردگی وکلا وجود ندارد، اما موارد زیر می تواند راهگشا باشد:

۱- زودتر از یک متخصص سلامت روان کمک بگیرید

یافتن یک پزشک معتمد یا متخصص سلامت روان برای درمان افسردگی وکیل ضروری است. درمان افسردگی پیچیده است و ممکن است شامل دارو، روان درمانی، درمان های تحریک مغز و سایر درمان ها باشد. یک متخصص سلامت روان احتمالاً بسته به تجربه خاصی از افسردگی، ترکیبی از گزینه های درمانی را پیشنهاد می کند. در حالی که مراجعه به دیگران برای کمک می تواند در ابتدا احساس ناراحتی کند، یک متخصص سلامت روان واجد شرایط شما را به سمت درمان های مناسب راهنمایی می کند.

هرچه زودتر علائم افسردگی را تشخیص دهید و به دنبال مداخله و درمان حرفه ای باشید، درمان شما بهتر و موثرتر خواهد بود. علائم افسردگی با گذشت زمان ترکیب شده و حادتر می شود.

۲- سلامت و تندرستی روحی و جسمی را در اولویت قرار دهید

حمایت از استراتژی هایی که به کاهش استرس و حمایت از سلامتی کمک می کند می تواند شامل اتخاذ یک برنامه کاری جایگزین و صرف وقت برای یک سرگرمی باشد. همچنین می توانید از کاهش زمان صرف شده برای کارهای اداری در محل کار استفاده کنید.

۳- راه هایی برای کاهش استرس کاری پیدا کنید

سطوح بالای استرس و ساعات کار طولانی می تواند خستگی ذهنی را تشدید کند و بر سلامت و سلامت روان تأثیر منفی بگذارد. وکلا تمایل دارند بیشتر از آنچه که بخواهند کار کنند، با گزارش روندهای حقوقی ۲۰۲۲ نشان می دهد که ۷۴ درصد از وکلا پیشنهاد می کنند که در آخر هفته با موکلین ارتباط برقرار کنند، در حالی که ۶۹ درصد در عصرها پیشنهاد می کنند.

علاوه بر این، گزارش روندهای حقوقی ۲۰۱۸ ما اشاره کرد که ۳۹٪ از وکلا گزارش دادند که این ساعات اضافی بر زندگی شخصی آنها تأثیر منفی می گذارد. برای کاهش این ساعات، یاد بگیرید که کار را محول کنید و در صورت امکان استراحت کنید. اگرچه ممکن است کاهش سرعت به این روش غیرمولد به نظر برسد، اما از نظر روانی سالم می‌مانید.

۴- چند وظیفه داشتن را متوقف کنید

تلاش فعالانه برای توقف چندوظیفه ای نیز می تواند به حمایت از سلامت روان کمک کند. تحقیقات نشان می دهد که تلاش برای تمرکز روی چندین کار در یک زمان می تواند به مغز ما آسیب برساند. لذا عادت کنید روز خود را طوری برنامه ریزی کنید که هر بار روی یک چیز تمرکز کنید.

خدمات الکترونیک