نشست هم اندیشی هیأت مدیره با اعضای جدید اداره معاضدت قضایی کانون وکلای دادگستری گیلان برگزار شد

نشست هم اندیشی هیأت مدیره با اعضای جدید اداره معاضدت قضایی

نشست هم اندیشی هیأت مدیره با اعضای جدید اداره معاضدت قضایی


به گزارش روابط عمومی کانون وکلای دادگستری گیلان، نشست مشترک هیأت مدیره کانون با اعضای محترم جدید اداره معاضدت قضایی کانون در دوره دوازدهم، امروز یکشنبه مورخ ۲۱ اسفند ماه در محل ساختمان قدیم کانون وکلای دادگستری گیلان برگزار شد.

در این نشست، ضمن تبادل نظر در خصوص نحوه رسیدگی به پرونده‌های معاضدتی، به سوابق دیرین امر معاضدت و ارایه خدمات حقوقی رایگان از ناحیه وکلای دادگستری به شهروندان بی بضاعت در کشور ما اشاره و تسهیل و ساماندهی مطلوب در نحوه ارایه خدمات حقوقی رایگان به افراد ضعیف، مستمند و محروم جامعه در جهت دسترسی به عدالت، مورد تاکید قرار گرفت و به عنوان رسالت وکیل دادگستری ضرورتی اجتناب ناپذیر قلمداد شد.

همچنین در خصوص خلاء‌ها و پاره‌ای موانع در باب امورات معاضدت و مشاوره حقوقی، و نیز مرتفع‌سازی برخی نواقص موجود و ایجاد رویه‌های یکسان در موارد مشابه رایزنی‌ هایی صورت گرفت و مقرر شد زین پس در خصوص شهروندان و مراجعین محترم به ویژه افراد تحت پوشش و معرفی‌شده از سوی سازمان بهزیستی استان گیلان، کمیته امداد امام خمینی(ره) و نیز سایر شهروندان، اقدامات مؤثرتری در جهت پیشبرد کار ایشان و نیز تسریع آن انجام گیرد.

در پایان، جناب وکیل اسفندیار مرادی ریاست محترم اداره معاضدت قضایی کانون وکلای دادگستری گیلان گزارشی از عملکرد این مجموعه در طول سال ۱۴۰۱ ارائه نمود.
بر اساس این گزارش، از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون، تعداد ۱۵۰ فقره پرونده معاضدتی جهت انجام خدمات وکالتی به وکلای عضو کانون وکلای دادگستری گیلان ارجاع و نیز تعداد ۳۶۵ فقره مشاوره حقوقی معاضدتی و رایگان توسط همکاران عضو این اداره صورت گرفته است.

خدمات الکترونیک