مصوبه تعدیل مبالغ جزای نقدی قوانین و مقررات مختلف در سال ۱۴۰۳


مصوبه هیات وزیران در خصوص تعدیل مبالغ جزای نقدی قوانین و مقررات مختلف در سال ۱۴۰۳ (اصلاح میزان مبالغ مربوط به جرایم و تخلفات مندرج در قوانین مختلف) ابلاغ شد.

به گزارش وکلاپرس، هیات وزیران در  جلسه مورخ ۱۴۰۳/۰۳/۳۰ با تعدیل جزای نقدی قوانین و مقررات مختلف در سال ۱۴۰۳ موافقت کردند و این مصوبه طی نامه شماره ۵۶۲۶۱ در تاریخ ۱۴۰۳/۰۴/۰۴ توسط معاون اول رییس جمهور ابلاغ شد.

طبق ماده ۲۸ قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۹۲، هر سه سال یک بار تمام جرائم و تخلفات از جمله مجازات نقدی، به تناسب نرخ تورم اعلام شده از سوی بانک مرکزی، به پیشنهاد وزیر دادگستری و تصویب هیأت وزیران تعدیل می شود.

در قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۹۲ آمده است: ماده ۲۸- کلیه مبالغ مذکور در این قانون و سایر قوانین از تاریخ تصویب آنها در مورد تمام جرائم و تخلفات از جمله مجازات نقدی، به تناسب نرخ تورم اعلام شده از سوی بانک مرکزی، هر سه سال یک بار به پیشنهاد وزیر دادگستری و تصویب هیأت وزیران تعدیل و در مورد احکامی که بعد از آن صادر می شود، لازم الاجراء می گردد.

تعدیل قبلی مبالغ جزای نقدی در اسفند ۱۳۹۹ انجام شده بود

پیش از مصوبه تعدیل جزای نقدی قوانین و مقررات مختلف در سال ۱۴۰۳، آخرین بار هیات وزیران در مصوبه ای به تاریخ ۱۳۹۹/۱۲/۲۵، مبالغ مجازات نقدی جرایم و تخلفات مندرج در قوانین و مقررات مختلف را افزایش داده بود.

با گذشت بیش از ۳ سال از مصوبه قبلی، هیات وزیران بار دیگر  به استناد ماده ۲۸ اصلاحی قانون مجازات اسلامی، با افزایش مبالغ مجازات نقدی جرایم و تخلفات مندرج در قوانین و مقررات مختلف به شرح زیر موافقت کرده اند:

دانلود مصوبه

خدمات الکترونیک