سامانه مالیاتی ویژه وکلا چه زمانی راه اندازی می‌شود؟

تصویر پیش فرض

تصویر پیش فرض


رییس و مدیرعامل صندوق حمایت وکلای دادگستری درخصوص آخرین وضعیت سامانه مالیاتی ویژه وکلا گفت: سامانه به زودی در اختیار وکلا قرار خواهد گرفت.
وعده رییس صندوق حمایت درخصوص در دسترس قرار گرفتن سامانه مالیاتی وکلا
دکتر سنجر فخری، رییس و مدیرعامل صندوق حمایت وکلای دادگستری درخصوص آخرین وضعیت سامانه مالیاتی ویژه وکلا به خبرنگار وکلاپرس گفت: سامانه مالیاتی ویژه وکلا در حال نهایی شدن است و به زودی در اختیار وکلا قرار خواهد گرفت.

گفتنی است ۲۵ اسفندماه مراسم رونمایی از سامانه مالیاتی ویژه وکلای دادگستری به جای دریافت دستگاه POS با حضور مدیران اسکودا، صندوق حمایت وکلای دادگستری سراسر کشور و کانون وکلای دادگستری مرکز برگزار شد.

اگرچه دکتر فخری اعلام کرده بود جزئیات مربوط به این سامانه متعاقبا از سوی صندوق حمایت وکلای دادگستری اعلام خواهد شد اما همچنان با گذشت ۳ ماه از مراسم رونمایی، هیچ گونه اطلاعات جدیدی درخصوص نحوه عملکرد سامانه و حتی لینک آدرس آن منتشر نشده است.

سامانه ویژه مالیاتی وکلای دادگستری چیست؟

به موجب قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مؤدیان مصوب ۱۳۹۸، کلیه مشاغل باید در سامانه فروشگاهی ثبت نام کنند؛ به گونه ای که این سامانه بتواند صورتحساب مالیاتی را صادر کند.

پیش تر سنجر فخری اعلام کرده بود که این سامانه به سامانه مالیاتی کشور وصل است؛ وکلا در همین سامانه ای که طراحی شده درمقابل حق الوکاله ای که دریافت می کنند، می توانند صورتحساب دریافت کنند و همچنین موکلین نیز می توانند بابت وجوه واریزی برای حق الوکاله صورتحساب دریافت کنند و دیگر نیاز به دستگاه های POS و دستگاه های کارتخوان جانبی نیست و همه خدمات ارائه شده در این سامانه ثبت می باشد.

همچنین سنجر فخری در توضیح بیشتر این سامانه گفته بود: طراحی این سامانه هیچ هزینه ای برای صندوق حمایت و وکلا نداشته است. فقط حق عضویت بسیار اندکی که احتمالا حدود ده هزار تومان می باشد برای ثبت نام در این سامانه نیاز است که سالانه می باشد و رقم قابل توجهی نیست. امیدواریم همه همکاران از این سامانه بتوانند استفاده کنند و مشکلات خرید و دریافت دستگاه های pos را نداشته باشند.

وکلاپرس

خدمات الکترونیک