فیلد های "الزامی" اجباری هستند
۱-پس از مطالعه دقیق شرایط تمدید الکترونیک، اقدام به فشردن دکمه مرحله بعد نمایید.
۲-فرآیند تمدید پروانه به روش الکترونیکی دارای ۸ مرحله می باشد.
۳-پس از فشردن دکمه مرحله بعد در ذیل این صفحه وارد گام سوم (اطلاعات هویتی متقاضی تمدید پروانه وکالت) خواهید شد. در این مرحله اطلاعاتی هویتی را در فیلدهای مشخص به فارسی تکمیل نموده و روی دکمه مرحله بعد، کلیک نمایید.
۴-سپس وارد گام چهارم شده و شرایط پرداخت سهم دولت از بابت تمدید پروانه را مشخص نمایید. همواره می توانید پس از ورود به حساب خودکاربری در سامانه عدل ایران، از قسمت منو، بر روی گزینه «تمدید پروانه وکیل» کلیک نموده والزاما وضعیت پرداخت را روی «تمدید پروانه تا تاریخ مشخص» قرار داده و با تعیین تمدید تا تاریخ ۳۰ آبان سال بعد (و یا بر اساس سالهای مدنظر تمدید، دو ساله و سه ساله) اقدام نمایید.پس از تعیین تاریخ بر روی دکمه محاسبه هزینه کلیک کرده و در ردیف پایین هزینه تمبر دولتی تا تاریخ مشخص شده را مشاهده می نمایید. از طریق درگاه های ذیل آن به صورت اینترنتی امکان پرداخت سهم دولت فراهم شده است. همچنین میتوانید جهت پرداخت آن به دفاتر الکترونیک قضائی مراجعه نمایید و الزاما بخواهید وضعیت را همچنان تا تاریخ ۳۰ آبان سال بعد تعیین نمایند (سهم حق تمبر دولتی از بابت تمدید پروانه سالیانه به مبلغ ۸.۰۰۰.۰۰۰ ریال می باشد).
۵-در مرحله بعد، وضعیت کد پیگیری پرونده مالیاتی خود را مشخص نمایید. لازم به یادآوری است بر اساس حکم ماده ۱۸۶ قانون مالیات های مستقیم؛ صدور یا تجدید یا تمدید پروانه اشخاص حقیقی یا حقوقی از طرف مرجع صلاحیت دار منوط به ارائه گواهی ماده ۱۸۶ است که این گواهی از سال تاریخ ۱۴۰۱/۰۹/۰۱ صرفا به صورت برخط (الکترونیکی) و حسب مورد از طریق مرجع صلاحیت دار صادر می گردد. ارسال استعلام غیر الکترونیک از تاریخ مذکور، در حکم عدم استعلام است. بدیهی است پیش شرط انجام استعلام الکترونیکی از سوی مرجع صدور مجوز، داشتن/تشکیل پرونده مالیاتی فعال مودی در نظام مالیاتی می باشد.
۶-پس از آن به مرحله اطلاعات پرداخت سهم بیمه به صندوق حمایت وکلا وارد شده و در صورتی که عضو صندوق حمایت وکلا نیستید؛ گزینه خیر را انتخاب کرده و در صورت عضویت، نسبت به تعیین وضعیت تسویه حساب خود با صندوق تا پایان شهریورماه ۱۴۰۲ اقدام نمایید. همواره می توانید با ورود با سایت صندوق حمایت ، نسبت به تسویه آخرین فیش صادر شده، اقدام نمایید. (ورود به سامانه پرداخت فیش صندوق)
۷-حال وارد گام هفتم شده و وضعیت پرداخت حق عضویت خود را به صورت یکساله، دوساله یا سه ساله، انتخاب نمایید (به ازای هر سال مبلغ ۱۵.۰۰۰.۰۰۰ ریال).
۸-در گام هشتم، با استفاده از موس در کامپیوتر و تاچ در وسیله های الکترونیک لمسی؛ امضای دیجیتال خود را در کادر سفید رنگ، درج و در نهایت دکمه ثبت و هدایت به درگاه بانکی را کلیک کنید.
۹-بعد از چند ثانیه وارد درگاه بانکی اختصاصی کانون وکلای دادگستری گیلان شده و می توانید با کلیه ی کارت های عضو شبکه شتاب که رمز دوم آن فعال می باشد، اقدام به پرداخت حق عضویت نمایید. اطلاعات کارت خود را وارد، رمز دوم پیامکی را درج و سپس دکمه «پرداخت» را کلیک نمایید. دقت کنید در هیچ مرحله ای از دکمه back مرورگر استفاده ننمایید. پس از چند لحظه سیستم شما را به سایت اینترنتی کانون گیلان، هدایت خواهد کرد.
۱۰-در صورتی که به درستی تمامی مراحل را طی نموده و پرداخت به صورت صحیح انجام شده باشد؛ در صفحه پیش رو یک کد رهگیری قرمز رنگ به نمایش در خواهد آمد. همچنین کد رهگیری به شماره همراه وارد شده در مرحله اول ، پیامک خواهد شد.
۱۱-در صورتی که کد رهگیری برای شما صادر نشد و به جای آن یک خط تیره (-) به نمایش درآمد؛ پرداخت شما به درستی صورت نپذیرفته و مجددا اقدام به تکمیل فرم و عملیات پرداخت نمایید.
۱۲-در صورتی که کد رهگیری برای شما صادر نشد، اما مبلغ از حساب شما کسر شد؛ کمی صبر کرده، مبلغ حداکثر طی ۷۲ ساعت توسط بانک مرکزی، به حساب شما بازگردانده خواهد شد.
۱۳-پس از دریافت کد رهگیری، کلیه ی اسناد بارگذاری شده توسط کارشناسان کانون مورد بررسی قرار گرفته و در صورت تایید مدارک، از طریق پیامک نسبت به اطلاع رسانی و دعوت جهت حضور برای تمدید فیزیکی پروانه اقدام خواهد شد. بدیهی است در این حالت تمدید پروانه در سامانه عدل ایران صورت گرفته و خللی در روند انجام فعالیت وکیل در سامانه ایجاد نخواهد شد.
۱۴-در صورت وجود نقص در مدارک بارگذاری شده، موضوع نقص به صورت مشخص از طریق پیامک به اطلاع خواهد رسید.
در صورت بروز هرگونه مشکل درتمدید الکترونیک پروانه وکالت می توانید با شماره تلفن های کانون وکلای دادگستری گیلان ۰۱۳۳۲۸۵۸۶۱۶ - ۰۱۳۳۲۸۵۸۶۱۷ - ۰۱۳۳۲۸۵۸۶۱۸ ، داخلی ۱۱۱ ؛ مدیرداخلی، آقای دکتر محمد خان میرزایی در ساعات اداری تماس حاصل فرمایید.
در صورتی که برابر اطلاعیه مورخ ۱۴۰۲/۰۷/۰۹ کد رهگیری ثبت نام الکترونیک مودی در نظام مالیاتی کشور را که طی این نشانی قابل مشاهده است، را به کانون اعلام کرده اید، می توانید وارد مرحله بعد شوید. سامانه به صورت خودکار وضعیت صدور گواهی ماده ۱۸۶ قانون مالیات های مستقیم را استعلام و از طریق پیامک به اطلاع شما خواهد رساند.
در صورتی که دارای کد رهگیری ثبت نام الکترونیک مودی بوده؛ اما هنوز آن را به کانون بر اساس اطلاعیه ۱۴۰۲/۰۷/۰۹ اعلام نکرده اید؛ لطفا کد ۱۰ رقمی رهگیری ثبت نام الکترونیک مودی در نظام مالیاتی را در کادر ذیل وارد نمایید.
کد رهگیری یا شماره رهگیری ثبت نام الکترونیک مودی در نظام مالیاتی، یک شماره ۱۰ رقمی یکتا برای هر یک از مودیان در نظام مالیاتی کشور است، در صورتی که نسبت به اخذ این شماره در سامانه my.tax.gov.ir اقدام کرده اید، اما کد مدنظر فراموش شده است می توانید از طریق ذیل کد رهگیری را جستجو نمایید.
۱- وارد سامانه وارد درگاه خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی به نشانی my.tax.gov.ir شوید.
۲- پس از ورود به سامانه در کادر اول شماره ملی مودی و در قسمت کلمه عبور، رمز خود را وارد نمایید:
۳- سپس با وارد کردن تصویر امنیتی، دکمه ورود به درگاه ملی را انتخاب نمایید.
۴- در این مرحله یک رمز یکبار مصرف به خط تلفن همراه شما پیامک می شود؛ آن رمز را وارد نموده و دکمه ورود به سامانه را انتخاب نمایید.
۵- هم اینک وارد داشبورد مالیاتی خود شده اید. از سمت راست، منوی فهرست پرونده های مالیاتی را انتخاب نمایید.
۶- سپس منوی پرونده های عملکرد و ارزش افزوده را انتخاب نمایید.
۷- هم اینک لیستی از پرونده های مالیاتی (حقیقی و حقوقی) خود را در داشبورد می توانید ملاحظه نمایید. پرونده مالیاتی که مربوط به حوزه فعالیت وکالت و یا کارآموزی است را مدنظر قرار داده و در جایی که فلش قرمز رنگ مشخص است، شماره رهگیری ۱۰ رقمی یکتا ثبت الکترونیک شما نمایش داده شده است.
در صورتی که شماره رهگیری ثبت نام الکترونیک مودی در نظام مالیاتی نداشته و تا حال اقدام به اخذ آن نکرده اید؛ با ورود به سامانه مخصوص به درگاه ثبت نام الکترونیکی در نظام مالیاتی به نشانی tax.gov.ir/action/do/show/2 اقدام نموده و در نهایت با تکمیل مراحل و فرآیند طبق تصویر ذیل، شماره رهگیری صادر شده را یادداشت نمایید.