گزارش عملکرد کارگروه انتظامی اسکودا منتشر شد

گزارش عملکرد کارگروه انتظامی اسکودا منتشر شد

گزارش عملکرد کارگروه انتظامی اسکودا منتشر شد


کارگروه انتظامی اتحادیه کانون‌های وکلای دادگستری سراسر کشور (اسکودا) گزارش عملکرد یکساله خود را منتشر کرد.

به گزارش واحد روابط عمومی کانون وکلای دادگستری گیلان به نقل از روابط عمومی اتحادیه کانون‌های وکلای دادگستری سراسر کشور (اسکودا) ، کارگروه انتظامی اسکودا یکی از کارگروه‌های فعال این اتحادیه‌ است که وظیفه آن ایجاد هماهنگی و وحدت رویه میان دادسراها و دادگاه‌های انتظامی کانون‌های وکلای دادگستری سراسر کشور است.

در همین راستا کارگروه انتظامی اسکودا با حضور دادستان‌های کانون‌های وکلای دادگستری ایران طی سلسله جلساتی که در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ برگزار کرد، به بحث و بررسی مواد قانونی مرتبط با تخلفات انتظامی وکلا پرداخت.

بر همین اساس در خلاصه گزارش عملکرد این کارگروه آمده است:
کارگروه انتظامی اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران(اسکودا) پس از تهیه و ارائه شیوه‌نامه‌ای تحت عنوان «شیوه‌نامه کارگروه انتظامی اسکودا» در راستای نیل به اهداف ماده ۳ اساسنامه اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری که متضمن ایجاد هماهنگی برای اتخاذ رویه واحد در راستای اجرای وظایف کانون‌ها است و نیز در جهت تلاش برای ایجاد و بهبود ساختار اداری، اجرایی، آموزشی و مدیریتی یکسان در کانون با به‌کارگیری استانداردهای لازم، ارتقای سطح دانش حقوقی وکلای دادگستری و کارآموزان وکالت و حمایت از حقوق صنفی و فردی ایشان تشکیل شد.

حسب شیوه‌نامه مذکور اهداف کارگروه انتظامی شامل «هم‌اندیشی درباره آموزه‌ها و تجارب عملی مراجع انتظامی کانون‌های وکلا»، «تلاش در جهت همسان‌سازی رویه‌ها و سیاست‌ها در رسیدگی‌های انتظامی»، «بررسی آسیب شناختی نقاط ضعف و قوت مقررات انتظامی راجع به وکلا و کارآموزان» و «برگزاری جلسات و نشست‌های علمی با محوریت موضوعات مختلف انتظامی» است.

در همین راستا سلسله نشست‌هایی با موضوعات ذیل برگزار شد:
– بایدها و نبایدهای تعلیق وکلا و تعارض صلاحیت‌ها
– اعمال و رفتارهای منافی شئون وکالت
– قبول وکالت علیه موکل سابق
– قبول وکالت علیه وزارتخانه‌ها و ادارات متبوع
– تظاهر به امر وکالت
– قوانین ناسخ و منسوخ وکالت
– عدم انجام کارهای معاضدتی و وکالت تسخیری
– عدم حضور در دادگاه و بررسی معاذیر آن
– چالش‌های اعاده حیثیت محکومین انتظامی
– فرآیند ابطال پروانه وکالت

لازم به ذکر است که ماحصل نشست‌های فوق‌الذکر از طریق سایت و شبکه‌های اجتماعی اسکودا اطلاع‌رسانی شده است.

گفتنی است همچنین در تاریخ ۲۵ خرداد ماه سال ۱۴۰۰ همایشی با حضور دادستان‌ها و اعضای شعب دادگاه‌های انتظامی کانون‌های وکلای دادگستری با موضوع «بررسی چالش‌های اجرایی و عملی آیین‌نامه اجرایی لایحه قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری مصوب سال ۱۴۰۰» به صورت حضوری و برخط برگزار شد.

جلسات کارگروه انتظامی اسکودا که وظایف و اختیارات آن شامل ارتباط با کانون‌های وکلای دادگستری و مراجع ذیربط، ارائه گزارش نشست‌های مشترک به کانون‌ها و هماهنگی بین اعضای کارگروه است، به‌طور منظم هر ماه تشکیل می‌شود.

خدمات الکترونیک