معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری: پرداختن به حقوق شهروندی موجب ارتقای جایگاه کانون‌های وکلا است

تصویر پیش فرض

تصویر پیش فرض


معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری گفت: پرداختن به حقوق شهروندی موجب ارتقای جایگاه کانون های وکلای دادگستری است.

به نقل از وزارت دادگستری، محمود عباسی در حاشیه امضای تفاهم نامه همکاری میان معاونت حقوق بشر و امور بین الملل وکانون وکلای دادگستری استان کرمان، بر ضرورت بهره مندی از توان و ظرفیت کانون های وکلای دادگستری برای آموزش و ترویج حقوق شهروندی و معاضدت حقوقی و قضایی به شهروندان تأکید کرد.

وی با بیان اینکه نقش آفرینی کانون‌های وکلای دادگستری موجب تغییر نگرش اجتماعی و ارتقای جایگاه کانون های وکلا می گردد افزود: نقش جامعه مدنی و نهادهای برآمده از متن مردم در حمایت از حقوق شهروندی و حقوق کودک و گروه‌های خاص بسیار با ارزش بوده و اساساً آموزش و ترویج حقوق شهروندی و معاضدت حقوقی و قضایی یکی از وظایف کانون های وکلا است و ما با امضای این تفاهم نامه در صدد هستیم این برنامه ها را هدفمند در خدمت جامعه بگیریم.

خواجویی راد رییس کانون وکلای دادگستری استان کرمان نیز بر هماهنگی و همکاری و علاقمندی کانون وکلا بر اجرای مفاد این تفاهم نامه تأکید و ابراز امیدواری کرد که با اجرای مفاد تفاهم نامه بتوانیم خدمتگزار خوبی برای مردم و نیازمندان باشیم.

بر اساس مفاد تفاهم نامه همکاری مشترک برگزاری کارگاه‌ها و همایش‌ها و نشست‌های تخصصی، آموزش و ترویج حقوق بشر، حقوق شهروندی و حقوق کودک، ارائه مشاوره رایگان و معاضدت حقوقی در قالب کلینیک های حقوق شهروندی و حقوق کودک، بهره گیری از تجربیات برای تحقق اهداف مشترک، راه اندازی کلینیک های حقوق شهروندی و حقوق کودک مورد تأکید قرار گرفته است.

ایسنا

خدمات الکترونیک