رئیس کانون وکلای دادگستری گیلان:


تعرض به استقلال وکیل به بهانه نظارت و با تمسک به شعار حفظ سلامت نهاد وکالت بهره ای از واقعیت ندارد

به گزارش روابط عمومی کانون وکلای دادگستری گیلان، جلسه توجیهی و تعیین شهر محل اشتغال ۹۰ کارآموز وکالت کانون وکلای دادگستری گیلان ساعت ۹ صبح روز چهارشنبه ۱۴۰۰/۱۰/۱ در سالن پاپیتال هتل کادوس رشت برگزار شد.
در این جلسه که با حضور اعضای هیأت مدیره کانون وکلای دادگستری گیلان برگزار شد.
دکتر محمدرضا نظری نژاد، رئیس این کانون گفت: وکیل از حرفه خود منفعت کسب می کند اما استقلال او از اهالی ثروت و قدرت و دغدغه حاکمیت قانون او را فراتر از منافع شخصی، متعهد به مصالح عمومی و خیر همگانی می کند.
رئیس کانون وکلای دادگستری گیلان با اشاره به جریان سازی وکلا در طول تاریخ افزود: آنچه که باعث شد جامعه، وکیلان را امینان خود محسوب کنند این تصور بود که آنها بر خلاف دیگر صنوف و حِرَف، صرفاً منافع جناحی و صنفی را در نظر نگرفته و از منافع عمومی دفاع خواهند کرد .
وی ادامه داد: پیش بینی اصل استقلال و خود سامانی نهاد وکالت سازکاری برای تضمین حق دفاع و پاسداری از منافع عمومی و حاکمیت قانون بوده است.
دکتر محمدرضا نظری نژاد با تأکید بر لزوم رعایت اخلاق حرفه ای و استقلال وکیل گفت: پر واضح است که دغدغه منافع عمومی و جلب اعتماد واحترام عمومی مشروط به رعایت کدهای اخلاقی ‌و رفتار حرفه ای است که به شدت رعایت آن برای جامعه وکالت در وضع حاضر که در معرض اقسام حملات رسانه ای ناجوانمردانه قرار دارد، ضروری‌است.
رئیس کانون وکلای دادگستری گیلان خاطرنشان کرد: استقلال از اهالی قدرت و ثروت، رعایت اخلاق حرفه ای، دارا بودن نگاه انتقادی به مسائل اجتماعی از جمله خصوصیات یک وکیل دادگستری است که با رعایت جمیع آنها می توان احترام جامعه به حرفه وکالت را تضمین کرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: تعرض به استقلال وکیل به بهانه نظارت و با تمسک به شعار حفظ سلامت نهاد وکالت است که بهره ای از واقعیت ندارد. نهاد وکالت از سازکارهای نظارتی مناسبی برخوردار است و دغدغه رعایت اخلاق حرفه ای نیز در بین کانون‌های وکلای دادگستری بیش از دیگر نهادهاست؛ اما مخاطرات پیرامونی و بهانه جویی های مراجع بیرونی باید به ما این درس را بدهد که به موازات دفاع از استقلال نهاد وکالت، رعایت اخلاق حرفه ای را بسیار با اهمیت بدانیم

خدمات الکترونیک