دکتر کوشا در نخستین نشست شورای استانی روابط عمومی‌های کانون‌های وکلا:


مردم به اهمیت استقلال نهاد وکالت پی برده‌اند

🔸دکتر جعفر کوشا در نخستین نشست شورای استانی واحدهای روابط عمومی‌ کانون‌های وکلای دادگستری سراسر کشور با اشاره به وظایف خطیر روابط عمومی کانون‌ها به خصوص در حوزه ارتباط با بدنه جامعه، گفت: نهاد روابط عمومی باید به مناسب‌ترین روش، اهمیت استقلال نهاد وکالت را به عموم مردم یادآور شود.

🔸رئیس اسکودا با بیان اینکه در جریان اعتراضات اخیر که شماری از وکلای دادگستری مسئولیت دفاع از متهمان را برعهده گرفتند، مردم به خوبی به اهمیت مستقل بودن نهاد وکالت پی بردند، افزود: مراجعات مردمی به وکلای دادگستری برای کمک گرفتن در رابطه با این وقایع نشان می‎دهد که به خوبی توانسته‌ایم از استقلال نهاد وکالت دفاع کنیم.

🔸عضو هیات علمی دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی، استقلال نهاد وکالت را مسئله‌ای مهم و حائز اهمیت برشمرد و ضمن ارج نهادن به تلاش‌های صورت گرفته در راستای حفظ این استقلال، تصریح کرد: جامعه وکلای دادگستری برای حفظ این استقلال به دفعات هزینه داده است و جا دارد که ضمن پاسداشت این استقلال در سالروز آن(هفتم اسفند)، اهمیت حفظ این استقلال از طریق روابط عمومی کانون‌ها برای مردم بازگو شود.

🔸دکترکوشا با بیان اینکه مردم نیازمند خدمات نهاد وکالت هستند، گفت: این خدمات البته باید با تواضع و خشوع و در راستای ترویج جنبه‌های اجتماعی نهاد وکالت به مردم ارائه شود.
این حقوقدان و وکیل دادگستری در بخش دیگری از سخنان خود از رازداری، مورد اعتماد بودن، شجاعت و پرهیز از کارچاق‌کنی، به عنوان شاخص‌های یک وکیل دادگستری مستقل یاد و بر ضرورت اشاعه این شاخص‌ها به عنوان ارزش تاکید کرد و گفت: واحدهای روابط عمومی‌ کانون‌های وکلای دادگستری باید با معرفی وکلایی که به داشتن چنین صفاتی شهره هستند، این ارزش را در جامعه ترویج کنند؛ هفتم اسفند بهترین فرصت برای تقدیر از این وکلا و شناساندن آنها به مردم است.

🔸رئیس اسکودا همچنین تاکید کرد: با توجه به مسلط بودن کانون‌های وکلای دادگستری بر مسائل حقوقی و قانونی، مستندسازی مسائل اجتماعی برای یافتن راهکارهای مناسب حقوقی می‌تواند بخشی از رسالت اجتماعی نهاد وکالت باشد.

🔸در ابتدای این نشست نیز مسئولان روابط عمومی کانون‌های وکلای دادگستری سراسر کشور بر ضرورت تقویت و ارتقای سطح اطلاع‌رسانی در نهاد وکالت، تاکید و الزامات این مسئله را مورد بررسی قرار دادند.
مسئولان روابط عمومی کانون‌های وکلای دادگستری همچنین ضمن هم‌اندیشی درباره چگونگی برگزاری هرچه باشکوه‌تر سالروز استقلال کانون وکلا در هفتم اسفند، برنامه‌های کانون متبوع خود برای این روز را تشریح کردند.

🔸در این نشست نمایندگان روابط عمومی‌های کانون‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، خراسان، خراسان شمالی، همدان، یزد، گلستان، بوشهر، کردستان، مرکزی، چهارمحال و بختیاری، البرز، کرمانشاه، مازندران، هرمزگان، اردبیل و قم حضور داشتند.

🌐 به نقل از روابط عمومی اسکودا

نظرسنجی دکتر کوشا در نخستین نشست شورای استانی روابط عمومی‌های کانون‌های وکلا:

خدمات الکترونیک