توضیحات نایب رئیس وکلای دادگستری پیرامون روند واکسیناسیون

توضیحات نایب رئیس کانون وکلای دادگستری گیلان پیرامون روند واکسیناسیون وکلای کانون گیلان

به گزارش روابط عمومی کانون وکلای دادگستری گیلان، علیرضا امانی، نایب رئیس کانون وکلای دادگستری گیلان در مصاحبه ای گفت: شغل وکالت از حیث شکل و ماهیت در مواجهه با ویروس کرونا از جمله مشاغل پرخطر محسوب می شود.
وی افزود: حضور همکاران وکیل در مراجع مختلف و از جمله دادگاه ها، مراجع ثبتی و انتظامی و سایر ادارات و دستگاه ها که جملگی از اماکن شلوغ و پر تردد می باشند، آن ها را در معرض ابتلا به کروناویروس قرار می‌دهد.
این وکیل دادگستری اضافه کرد: متأسفانه از بدو شروع شیوع ویروس کرونا در کشور، تعداد قابل توجهی از همکاران‌مان را به دلیل ابتلا به کووید۱۹ در سطح کشور و استان از دست دادیم.
وکیل امانی با تأکید بر پیگیری مجدانه هیأت مدیره کانون وکلای دادگستری گیلان مبنی بر واکسیناسیون وکلای دادگستری گیلان ادامه داد: با شروع روند واکسیناسیون عمومی در کشور، کانون وکلای دادگستری گیلان تلاش نمود تا با برقراری ارتباط با مراجع ذی صلاح و افراد ذی ربط، مجوزات لازم برای واکسیناسیون همکاران وکیل اخذ شود.
نایب رئیس کانون وکلای دادگستری گیلان با اشاره به نامه نگاری های صورت گرفته از سوی کانون با نهادهای مرتبط خاطرنشان کرد: در تاریخ ۳ خرداد ۱۴۰۰ نامه هایی به صورت جداگانه از سوی هیأت مدیره کانون وکلای دادگستری گیلان به استاندار گیلان به عنوان رئیس ستاد مقابله با کرونای استان و رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان ارسال و تقاضا شد که با توجه به آسیب پذیری همکاران وکیل در برابر بیماری کرونا به دلیل ماهیت شغلی آنان، وکلا جز واجدان شرایط جهت واکسیناسیون قرار بگیرند.

علیرضا امانی با اشاره به تلاش ها و پیگیری های شبانه روزی هیأت مدیره در جهت واکسیناسیون وکلا اظهار کرد: حسب پیگیری های صورت گرفته، واکسینه شدن وکلای کانون وکلای دادگستری گیلان مورد موافقت ستاد کرونای استان قرار گرفت و جهت اجرا به دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان ابلاغ شد؛ لکن به دلیل عدم قرارگیری وکلای دادگستری در سراسر کشور در زمره اقشار و حرفه های واجد شرایط، دانشگاه علوم پزشکی مصوبه ستاد مقابله با کرونای استان گیلان را اجرایی نکرد. اگرچه کمبود واکسن در استان گیلان و تعطیلی مراکز واکسیناسیون عمومی ، تاثیری مستقیم در عدم اجابت خواسته به حق کانون داشت.
وی افزود: هم زمان با این اتفاق، در اقدامی موازی و با بهره گیری از کلیه نیروهای قانونی و انسانی، مراجعات و مکاتبات عدیده ای با سایر مسئولین استانی و کشوری ذی‌مدخل صورت گرفت تا بدین ترتیب موانع موجود مرتفع گردند.
این وکیل پایه یک دادگستری اضافه کرد: پس از کش و قوس های فراوان و علی‌رغم آن که وکلای دادگستری در سراسر کشور در زمره اقشار و حرفه های واجد شرایط واکسیناسیون قرار نگرفتند، نهایتاً توانستیم رضایت دانشگاه علوم پزشکی را جهت مرحله اجرا اخذ نماییم و حتی مکان پیشنهادی واکسیناسیون را نیز طی نامه ای در تاریخ ۹ شهریور ماه ۱۴۰۰ به دانشگاه علوم پزشکی گیلان اعلام نمودیم تا کارشناسان مرکز بهداشت از محل پیشنهادی بازدید و نتیجه را به کانون وکلای دادگستری گیلان اعلام نمایند.
وکیل علیرضا امانی با گله از عدم احترام به جایگاه وکالت به دلیل نادیده انگاشتن افراد شاغل در این حرفه در اولویت واکسیناسیون، از کمبود واکسن در گیلان نیز ابراز ناراحتی کرد و در پایان گفت: پیش بینی می شود با توجه به پیگیری های کانون وکلا بتوانیم در هفته آتی، شاهد آغاز روند واکسیناسیون وکلای کانون وکلای گیلان باشیم.

(( روابط عمومی کانون وکلای دادگستری گیلان ))

خدمات الکترونیک