تمام خدمات مورد تقاضای وکیل در خودکاربری وکلا دراختیارشان قراردارد


رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه‌ قضاییه در یک گفت و گوی تلویزیونی بیان کرد: تمام خدماتی که وکلا می خواستند از قوه قضائیه دریافت کنند در سامانه خودکاربری وکلا در اختیارشان قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی کانون وکلای دادگستری گیلان به نقل از وکلاپرس رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه‌ قضاییه در یک گفت و گوی تلویزیونی بیان کرد: تمام خدماتی که وکلا می خواستند از قوه قضائیه دریافت کنند در سامانه خودکاربری وکلا در اختیارشان قرار گرفت.
محمد کاظمی‌فرد رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه شنبه شب در برنامه زنده تلویزیونی صف اول با موضوع عملکرد قوه قضائیه در هوشمندسازی خدمات به مردم، درباره راه اندازی پنجره واحد گفت: یکی از چالش‌های ما این بود که مردم برای استفاده از خدمات قضایی مجبور بودند به آدرس های مختلف مراجعه کنند.وی ادامه داد: با راه اندازی پنجره واحد الکترونیکی مردم از سال گذشته و افزایش آن در هر روز تاکنون ۲۰ خدمت ارائه شده است. خدمات بسیار پرکاربردی مانند ابلاغ الکترونیکی قضایی به این پنجره مراجعه می‌کنند.
سامانه پنجره هوشمند در هر ساعت از شبانه روز قابل دسترسی است
معاون قوه قضاییه درباره سامانه ثنا گفت: سامانه ثنا بدین صورت است که قبلاً مردم که با قوه قضاییه کار داشتند به دفاتر الکترونیک قضایی مراجعه می کردند و وارد سامانه ثنا می‌شدند. سامانه پنجره هوشمند را هم می‌توان کاملا برخط در هر ساعت از شبانه روز در ثنا دریافت کرد.
وی ادامه داد: سال گذشته ۶۰۰ هزار ثبت نام سامانه به صورت برخط و غیر حضوری انجام شد. وقتی سامانه ثنا را باز کردید می‌توان وارد پنجره واحد سامانه قوه قضاییه شد.
کاظمی فرد با بیان اینکه فعلاً ۲۰ خدمت در پنجره هوشمند ارائه می‌شود، اضافه کرد: تا پایان تیر ماه این خدمات به ۲۴ خدمت افزایش می‌یابد.
وکلا سال گذشته ۳ میلیون اقدام از طریق سامانه خودکاربری وکلا انجام دادند
معاون قوه قضاییه خاطرنشان کرد: سطح دسترسی به خدمات الکترونیک قضایی به صورت تخصصی برای کاربران متخصص مانند کارشناسان قضایی و وکیل هم درنظر گرفته شده است و این افراد به صورت غیرحضوری می‌توانند به آن دسترسی پیدا کنند. مثلاً وکیل می‌تواند غیر حضوری در دفتر وکالت خود کاملاً الکترونیکی کار را انجام دهد.
کاظمی فرد با اشاره به بحث کرونا ادامه داد: تمام خدماتی که وکلا می خواستند از قوه قضائیه دریافت کنند در سامانه به نام کاربری وکلا در اختیارشان قرار گرفت. وکلا سال گذشته ۳ میلیون اقدام از همین طریق و یک و سه دهم میلیون از طریق کارشناسان رسمی دادگستری انجام شد. وکلا و کارشناسان در جلسات هم با تشخیص قاضی می توانند غیرحضوری شرکت کنند.
کاظمی فرد تصریح کرد: این پنجره واحد دسترسی به تمام خدمات الکترونیک قضایی است که مردم می توانند از دستگاه قضایی دریافت کنند. ابلاغ الکترونیک قضایی، اطلاع رسانی از پرونده و گواهی عدم سوء پیشینه از جمله خدمات پنجره واحد است.
روابط عمومی کانون وکلای دادگستری گیلان

خدمات الکترونیک